Pilvipalvelut ja iso data vauhdittivat EMC:n ennätystulokseen

Pilvi-infrastruktuuriratkaisuja valmistava EMC on julkistanut vuoden 2011 kolmannen kvartaalin tuloksensa, joka rikkoi ennätyksiä. Liikevaihto kasvoi viime vuoden vastaavaan neljännekseen verrattuna 18 prosenttia ja tulos vähennysten jälkeen 28 prosenttia.

Yhdysvaltalainen EMC ilmoitti viime viikolla voimakkaasta kasvusta kolmannen kvartaalin tuloksessaan. Kasvun taustalla oli maailmanlaajuinen suuri kysyntä EMC:n tietovarasto-, tiedontallennus-, virtualisointi- ja tietoturvatuotteille, mikä yhdessä hallitun kasvun ja huolellisen toteutuksen kanssa tuotti yrityksen historian suurimman liikevaihdon ja -voiton.

”Kysyntä tuotteillemme ja palveluillemme on ollut erinomaista kaikkialla maailmassa. Tämä osoittaa, että EMC on pilvipalveluiden ja ison datan trendien keskiössä, missä muutosvoimaa ja mahdollisuuksia on nyt historiallisen paljon. Olemme hyvässä asemassa auttamaan asiakkaitamme siirtymään pilvipalveluihin, ison datan hyödyntämiseen ja kaikkiaan tehokkaampaan ja joustavampaa IT-infrastruktuuriin”, EMC:n toimitusjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja Joe Tucci kertoi.

Erityisen voimakasta kasvu oli EMC:n ison datan ratkaisujen tuoteryhmässä, jonka liikevaihto oli yli kaksinkertainen verrattuna viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon. Myös keskitason tietovarasto- ja virtualisointiratkaisut kasvoivat viime vuodesta yli neljänneksellä.

EMC odottaa vuoden 2011 liikevaihdon olevan kokonaisuudessaan yli 19,8 miljardia Yhdysvaltain dollaria.

Lisätietoa:
EMC Computer-Systems Oy, maajohtaja Lauri Wuorenheimo, puh. 0400 637 377, lauri.wuorenheimo@emc.com

EMC lyhyesti
EMC Corporation on maailman johtavia pilvipalveluratkaisuiden toimittaja. Yhtiö mahdollistaa yrityksille ja palveluntarjoajille IT-ratkaisujen tarjoamisen palveluna. EMC:n innovatiiviset tuotteet ja palvelut viitoittavat edelläkävijänä tietä pilvipalveluihin ja auttavat yrityksiä säilyttämään, käsittelemään, suojaamaan ja analysoimaan niiden arvokkainta omaisuutta – tietoa – helposti, luotettavasti ja kustannustehokkaasti. EMC:n liikevaihto vuonna 2010 oli noin 17 miljardia dollaria. www.emc.fi