PlayStation Vita julkaistaan Euroopassa helmikuun 22. päivänä

Käsikonsolien huippu, PlayStation Vita, lanseerataan samanaikaisesti Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä, Australiassa ja Pohjois-Amerikassa 22. helmikuuta 2012.

Lontoo, 19. lokakuuta 2011 – Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) kertoi tänään lanseeraavansa PlayStation Vita (PS Vita) -käsikonsolin kaikkialla Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä ja Australiassa helmikuun 22. päivä 2012.

”PlayStation Vita on uskomaton laite, joka tarjoaa parhaita mahdollisia kannettavia pelikokemuksia. Yhteys yhteisöpalveluihin tuo pelaajan ulottuville ainutlaatuisia ja riemastuttavia mahdollisuuksia, joille ei löydy vertaista kannettavan viihteen saralla”, sanoo SCEE:n johtaja Jim Ryan. ”Olemme iloisia voidessamme tuoda markkinoille aivan uudenlaisen kannettavan pelikoneen, jonka avulla kuluttajat voivat kokea kaipaamiaan tinkimättömiä pelikokemuksia.”

PS Vita jatkaa PlayStationin syvän ja mukaansatempaavan pelaamisen perinnettä. Sen ainutlaatuiset ominaisuudet – silmiä hivelevä OLED-etukosketusnäyttö ja takakosketusalue, kaksi analogista sauvaa, liiketunnistimet ja kaksi kameraa – tarjoavat kuluttajille uudenlaisen tavan pelata.

PS Vitalle on tällä hetkellä kehitteillä yli 80 peliä, mukaan lukien LittleBigPlanet, WipEout 2048, Resistance: Burning Skies ja Uncharted Golden Abyss sekä suosittuihin Assassin's Creed-, FIFA- ja Call of Duty -sarjoihin perustuvat julkaisut. PS Vita tulee siis tarjoamaan vertaansa vailla olevia pelikokemuksia, joihin eivät yllä mitkään muut kannettavat tai mobiililaitteet.

3G- ja Wi-Fi -yhteyden ansiosta PS Vita saattelee pelaajat entistä syvemmälle ainutlaatuisiin pelikokemuksiin ja tarjoaa mahdollisuuden sisällyttää myös ympäröivä maailma mukaan peleihin. Lisäksi PS Vitan Near- ja Kutsut -sovellusten kautta pelaajat voivat ottaa yhteyttä ystäviinsä ja muihin PS Vitan omistajiin. PS Vitalla voi käyttää myös useita yhteisöpalveluita, kuten Facebook, Foursquare, Skype ja Twitter.

Euroopassa suositushinnat PS Vita -konsoleille ovat alkaen Wi-Fi -mallin noin 250 eurosta 3G/Wi/Fi-mallin noin 300 euroon. Hinnat vaihtelevat jälleenmyyjästä riippuen.

Marketing Manager Piritta Äikäs
PlayStation
Oy Nordisk Film Ab
+358 50 374 9250 / piritta.aikas@nordiskfilm.com

About Sony Computer Entertainment Europe Ltd
Sony Computer Entertainment Europe (SCEE), based in London, is responsible for the distribution, marketing and sales of PlayStation®3, PlayStation®2, PSP™ (PlayStation®Portable) and PlayStation®Network software and hardware in 109 territories across Europe, the Middle East, Africa and Oceania. SCEE also develops, publishes, markets and distributes entertainment software for these formats, and manages the third party licensing programs for the formats in these territories.
More information about PlayStation products can be found at www.playstation.com.
PlayStation, the PlayStation logo are registered trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. PS3 and PSP are trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. All other trademarks are property of their respective owners.