PlusTV:n katsojilta lahjoitus SOS-Lapsikylälle

Kanavamuutosten johdosta SVT World -kanava poistui PlusTV:n kanavatarjonnasta syyskuussa, jolloin PlusTV tarjosi asiakkailleen mahdollisuuden lahjoittaa loppuvuoden kuukausimaksut hyväntekeväisyyteen. PlusTV luovutti 25.11. katsojien toimesta kerätyt lähes 4 000 euroa SOS-Lapsikylälle.

SVT World poistui PlusTV:n kanavatarjonnasta syyskuun alussa, jolloin osa kanavan sisällöstä siirtyi Ylen hallintoneuvoston päätöksellä osaksi FST5:n ohjelmatarjontaa. Kanavaa tilasi PlusTV:n kautta yli 10 000 kotitaloutta. Osa PlusTV:n katsojista oli ehtinyt maksaa SVT Worldin vuosimaksun etukäteen. Näille katsojille PlusTV tarjosi mahdollisuuden saada rahat takaisin tai luovuttaa ne hyväntekeväisyyslahjoituksena SOS-Lapsikylälle.

PlusTV:n katsojien keräämä lahjoitus 3 802,29 euroa ojennettiin perjantaina 25.11.2011 SOS-Lapsikylä ry:n toiminnanjohtaja Jari Ketolalle ja viestintäpäällikkö Aija Rikalalle.

”Olemme erittäin iloisia, että PlusTV valitsi meidät hyväntekeväisyyskohteekseen. SOS-Lapsikylä ry:n toimintaa ei olisi ilman lahjoituksia, joten uusien kehityshankkeiden ja muun muassa uudenlaisten, kaupunkiympäristöön avattavien sijaiskotien eli niin sanottujen korttelikotien käynnistämiseksi nämä yrityslahjoitukset ovat meille todella tärkeitä”, Aija Rikala iloitsee.

Tilaisuudessa päätettiin, että PlusTV:n lahjoittamat varat suunnataan Pellon Oravanpesä-leirikeskuksessa järjestettäviin avohuollon leireihin, joihin osallistuu lapsikylän tukitoimien piiriin kuuluvia lapsia ja nuoria. Näiden kesällä järjestettävien leirien tarkoitus on ehkäistä mahdollisia huostaanottoja.

”Moni katsoja tarttui tarjoamaamme mahdollisuuteen lahjoittaa rahat hyväntekeväisyyteen. ja löysimme tärkeän kohteen. PlusTV:n asiakkaat keräsivät näin lähes 4 000 euroa SOS-Lapsikylälle. Olemme erittäin ylpeitä asiakkaidemme osoittamasta hyväntahtoisuudesta”, kertoo PlusTV.n toimitusjohtaja Jyri Ratia.

Jyri Ratia, toimitusjohtaja, Digi TV Plus Oy
puh. 050 341 3052, jyri.ratia(a)plustv.fi

PlusTV, viralliselta toiminimeltään Digi TV Plus Oy, on Suomen johtava antennikotien maksu-tv-palveluntarjoaja. PlusTV:n valikoimassa on 20 Suomen suosituinta ja katsotuinta maksukanavaa. PlusTV tarjoaa MTV Median maksukanavista MTV3 MAXin, MTV3 Faktan, MTV3 Leffan, MTV3 Juniorin yksinoikeudella antennikoteihin. Muut PlusTV:n tarjoamat kanavat ovat: Nelonen Kino, Nelonen Perhe, Nelonen Maailma, Nelonen Pro 1, Nelonen Pro 2, Disney Channel, Nickelodeon, MTV Music Television, Eurosport, Discovery Channel, Digiviihde, URHOtv ja CANAL+-kanavat: CANAL+ First, CANAL+ Series, CANAL+ Urheilu ja CANAL+ Aitio. PlusTV:n pääomistaja on pohjoismainen mediaoperaattori Teracom Group.

Vuonna 1962 perustettu SOS-Lapsikylä ryon maailmanlaajuisen, yksityisen SOS Children’s Villages -lastensuojelujärjestön jäsen. Yhdistyksen tehtävänä on auttaa lasta ja nuorta kasvamaan perheessä. SOS-Lapsikylä tuottaa lastensuojelun avo- ja sijaishuollon palveluita lapsikylissä ja nuorisokodissa. Yhdistyksessä työskentelee noin 160 ammattilaista.

Lapsikylätoimintaa on 133 maassa. Suomen toimintaan voi tutustua osoitteessa www.sos-lapsikyla.fi ja kansainvälisen SOS-lapsikyläjärjestön työhön osoitteessa www.sos-childrensvillages.org.