Raikas Frozen Yogurt valloittaa Suomen

Ingman ilahduttaa herkkusuita tuomalla Suomeen Frozen Yogurt -uutuuden. Maailmalla suosiota kerännyt Frozen Yogurt on kevyt vaihtoehto nautittavaksi makeannälkään tai terveellisenä välipalana. Kevään aikana Suomessa avataan reilu 15 Frozen Yogurt -myyntipistettä.

Jogurtinmakuinen ja rakenteeltaan pehmytjäätelön kaltainen Frozen Yogurt on maukas vaihtoehto monipuoliseen herkutteluun. Frozen Yogurt sopii lapsille koulun jälkeen tai urheiluharrastusten välissä nautittavaksi välipalaksi. Esimerkiksi myslin ja hunajan kanssa Frozen Yogurtista saa terveellisen aamupalan.

Frozen Yogurtin vähärasvainen ja vähäkalorinen koostumus eroaa pehmytjäätelöstä esimerkiksi energian ja rasvan määrän suhteen. Rasvaa Frozen Yogurtissa on vain yksi prosentti ja energiaa 85 kcal / 100 g. Frozen Yogurt sisältää 20 prosenttia aitoa jogurttia, jossa on Lactobacillus bulgarus ja Streptococcus thermophilus maitohappobakteereja.

Myyntipisteissä voi koota oman suosikkiannoksensa Frozen Yogurtin ja usean eri lisukkeen valikoimasta. Vaihtoehtoja ovat esimerkiksi tuoreet hedelmät ja marjat, myslit, pähkinät suklaa ja erilaiset kastikkeet.

”Frozen Yogurt sopii erinomaisesti tämänhetkiseen trendiin, kun kuluttajat hakevat hyviä ja terveellisiä tuotteita. Frozen Yogurtia on ollut jo pitkään saatavilla maailmalla ja matkustamisen myötä tuotteelle on kysyntää myös Suomessa”, kertoo Ingman Ice Creamin SK-tuotepäällikkö Christel Öhman.

Kevään aikana Ingman tulee avaamaan reilu 15 Frozen Yogurt -myyntipistettä ympäri Suomen, ja kesällä herkuttelijoita palvellaan lisäksi muutamassa kesäkioskissa. Frozen Yogurtia myydään myös Spice Ice -ketjun pisteissä kautta maan.

Christel Öhman, tuotepäällikkö, p. +358 201 424 500, christel.ohman@ingman.fi

Kuvapyynnöt:

Milli Heiniemi, yhteyspäällikkö, p. +358 201 424 500, milli.heiniemi@ingman.fi

Elintarvikealan yritys Ingman Ice Cream Oy Ab toimii Suomen lisäksi Ruotsissa, Baltian maissa ja Valko-Venäjällä. Yrityksen päätoimipaikka on Sipoossa, missä sijaitsevat myynti- ja markkinointitoimintojen lisäksi jäätelön tuotekehitys ja tuotantolaitos. Ingman Ice Creamin liikevaihto vuonna 2010 oli noin 70 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 700 henkeä.