Red Hat Enterprise Virtualization 3.0 on strateginen vaihtoehto virtualisointiin

Red Hat Enterprise Virtualization 3.0 on nyt saatavilla maailmanlaajuisesti tarjoten suorituskykyä, skaalautuvuutta ja kustannusetuja asiakkaille.

Red Hat on julkistanut virtualisointiratkaisunsa uuden version, joka on saatavilla maailmanlaajuisesti. Red Hat Enterprise Virtualization 3.0 laajentaa merkittävästi sekä palvelin- että työasemavirtualisoinnin hallintatyökaluja ja KVM-virtualisointialustaa. Uuden version myötä Red Hat tarjoaa avoimen virtualisointivaihtoehdon asiakkaille, joille suorituskyky, skaalautuvuus, turvallisuus, hallinnoitavuus ja kulujen säästäminen ovat tärkeitä.

Virtualisointiratkaisujen markkinoilla kilpailu kiristyy jatkuvasti ja me uskommekin, että lähivuosina asiakkaat varmasti harkitsevat eri tarjolla olevia vaihtoehtoja korvaamaan tai täydentämään nykyisiä ratkaisuja”, kommentoi markkina-analyytikko IDC:n pilvi- ja virtualisointipalvelujen tutkimusjohtaja Gary Chen. ”Red Hat Enterprise Virtualization 3.0 on merkittävä uusi tuotejulkaisu ja todellinen edistysaskel KVM:n kehityksessä. Red Hat on todella sitoutunut virtualisointiin ja se kyllä näkyy Red Hat Enterprise Virtualization 3.0:ssa. Mielestämme tämä on ehdottomasti kokeilemisen arvoinen tuote”, Chen jatkaa.”

Ensimmäinen versio Red Hat Enterprise Virtualization for Servers -tuotteesta julkaistiin marraskuussa 2009 ja Red Hat Enterprise Virtualization for Desktops vuonna 2010. Sen jälkeen Red Hat Enterprise Virtualization -tuoteryhmä on ollut jatkuvassa kasvussa sekä asiakkaiden että ohjelmistokumppaneiden määrässä. Erityisesti suljetun lähdekoodin ratkaisuille vaihtoehtoa etsivät asiakkaat ovat löytäneet Red Hat Enterprise Virtualizationin ja ottaneet sen käyttöön toimintakriittisissä tuotantoympäristöissä. Red Hatin suurimmista asiakkaista joka toinen on jo ottanut käyttöön tai pilotoinut Red Hat Enterprise Virtualizationia. 80 prosenttia Red Hat Enterprise Virtualization -asiakkaista käyttää sitä rinnakkaisena vaihtoehtona VMwarelle.

Red Hat Enterprise Virtualization 3.0 tarjoaa yrityksille virtualisoinnin hallintaominaisuudet, suorituskykyä ja skaalautuvuutta Linux- sekä Windows-työkuormille suljetun lähdekoodin ratkaisuja pienemmillä kustannuksilla. Red Hatin avoimen lähdekoodin virtualisointialusta sekä hallintajärjestelmä toimii myös joustavasti eri ympäristöjen kanssa yhdessä, joten asiakas ei ole lukittu yhden toimittajan tuotteisiin.

Red Hat Enterprise Virtualization 3.0:n hallintatyökalut on toteutettu JBoss -tuotteilla ja sen ajoalustana on Red Hat Enterprise Linux. Uuteen versioon on tehty yli tuhat eri parannusta, uudistusta ja uutta ominaisuutta, esimerkiksi itsepalveluportaali sekä REST-ohjelmointirajapinta. Red Hat Enterprise Virtualization 3.0 sopii hyvin pilvipalvelun alustaksi tarjoten turvallisen ja helposti hallittavan alustan vaativiinkin pilvitoteutuksiin.

Lisää tietoa Red Hat Enterprise Virtualization 3.0:sta ja sen uusista ominaisuuksista löytyy osoitteesta http://www.redhat.com/rhev3/. Samasta osoitteesta voi myös ladata maksuttoman 60 päivän kokeiluversion tuotteesta.

Enemmän tietoa Red Hatista löytyy osoitteesta http://www.europe.redhat.com/finland/ ja uusimmat uutiset osoitteesta http://www.press.redhat.com/.

Markus Pekkarinen

Myyntijohtaja

Red Hat Finland

markus.pekkarinen@redhat.com