RSA SecurID tarjoaa turvallisempaa autentikointia Microsoftin pilvipalveluiden käyttäjille

Tietoturvallisuuteen keskittyvä EMC:n yksikkö RSA julkisti viime viikolla tiedon uudesta, paremmasta integraatiosta RSA:n SecurID-autentikointiratkaisun ja Microsoftin pilvipalveluiden välillä. Integraatio vahvistaa Microsoftin pilvipohjaisten palveluiden tietosuojaa tekemällä käyttäjien autentikoinnista merkittävästi turvallisempaa.

Integraatio tarkoittaa RSA:n SecurID-autentikointiratkaisun käyttämistä Microsoft Windows Active Directory Federation Services 2.0 (AD FS 2.0) -palvelun kanssa. Organisaatioille tämä tarjoaa käyttäjien turvallisemman etäyhteyden pilvipalveluina ajettaviin Office 365 -ohjelmiin. Tietoturvallinen ja keskitetty etäyhteyksien hallinta laajentaa tietosuojan myös organisaation verkon ulkopuolella sijaitseviin ohjelmiin.

Microsoft AD FS 2.0 on token-palvelu, jonka avulla voi keskittää eri IT-järjestelmien ja organisaatioiden käyttäjätietojen ja tunnistuksenhallinnan yhteen paikkaan. Näin käyttäjien todentaminen, auktorisointi sekä webbisovelluksiin ja etäpalveluihin kirjautuminen toimii keskitetysti.

RSA:n SecurID:n ja Microsoft AD FS 2.0:n integrointi tarjoaa turvallisen ja kiistämättömän yhteyden etä- ja pilvipalveluihin. RSA:n SecurID korvaa etäyhteyksien tietoturvan ”heikoimman lenkin” eli huonolaatuiset salasanat vahvalla autentikoinnilla. SecurID-teknologia tarjoaa myös paremman käyttäjäkokemuksen ja tehostaa käyttäjätietojen ja yhteyksien hallintaa.

Tuki RSA:n SecurID-autentikoinnille on heti saatavilla Microsoft AD FS 2.0:ssa. Lisää tietoa toteutuksista löytyy EMC:n verkkosivujen ratkaisugalleriasta ja ohjeet integroimisesta vaihe vaiheelta löytyvät Microsoftin TechNet-sivulta.

Lisätietoa:
RSA, teknologiakonsultti Jon Estlander, puh. 040 594 6418, jon.estlander@rsa.com

RSA lyhyesti
RSA, EMC:n turvaratkaisuyksikkö, toimittaa liiketoimintaa tehostavia tietoturva- ja riskienhallintaratkaisuja, jotka perustuvat informaatiokeskeiseen lähestymistapaan. RSA auttaa maailman johtavia organisaatioita ratkaisemaan tietoturvahaasteensa mukaan lukien organisaatioriskien, mobiiliyhteyksien ja yhteistyövälineiden hallinta sekä virtuaalisten ja pilviympäristöjen varmistaminen. Lisätietoja RSA:n tuotteista ja palveluista osoitteessa www.rsa.com.

EMC lyhyesti
EMC Corporation on maailman johtavia pilvipalveluratkaisuiden toimittaja. Yhtiö mahdollistaa yrityksille ja palveluntarjoajille IT-ratkaisujen tarjoamisen palveluna. EMC:n innovatiiviset tuotteet ja palvelut viitoittavat edelläkävijänä tietä pilvipalveluihin ja auttavat yrityksiä säilyttämään, käsittelemään, suojaamaan ja analysoimaan niiden arvokkainta omaisuutta – tietoa – helposti, luotettavasti ja kustannustehokkaasti. EMC:n liikevaihto vuonna 2010 oli noin 17 miljardia dollaria. www.emc.fi