Sonyltä uusia aloitustason valvontakameroita

Uusilla HD-valvontakameroilla laajakulma- ja lähikuva kohteesta samanaikaisesti yhdellä kameralla.

Sony Professional esitteli turvallisuusalan Security Essen 2010 -messuilla viisi uutta HD-kameraa X Series -valvontakameramallistoonsa. Samalla esiteltiin myös X Series -malliston laitteille tarkoitettu uusi Plug and Play -tallennusratkaisu NSR-S20.

Uudet kamerat ovat pienikokoisia mutta tallentavat silti täyttä HD-tarkkuutta erinomaisella kuvanlaadulla Sonyn DEPA-videoanalytiikkatekniikkaa (Advanced Distributed Enchanced Prosessing Architecture) hyödyntäen. Esiteltyihin laitteisiin kuuluvat kiinteä (fixed) -kamera SNC-CH110, kaksi minidome-kameraa SNC-DH110 ja SNC-DH210 sekä kaksi iskunkestävää minidome-kameraa SNC-DH110T ja SNC-DH210T.

Koska X Series -malliston kamerat kuuluvat maailman pienimpien valvontakameroiden joukkoon, ne on helppo asentaa ahtaisiin paikkoihin huomiota herättämättä. Pienestä koosta ja kilpailukykyisestä hinnasta huolimatta niiden suorituskyvyssä tai virrankulutuksessa ei ole tehty kompromisseja. Ne ovat erittäin energiatehokkaita kuluttaen noin 75 prosenttia vähemmän energiaa kuin tavanomainen 11.2 watin kiinteä full-HD -kamera. Uudenlaisen muotoilun, asentamisen nopeuden, täyden teräväpiirron ja värivalikoiman (hopea, musta, valkoinen) ansioista kamerat sopivat erityisen hyvin myymäläkäyttöön.

X Series -kameroiden uudenlainen Stream Squared -toiminto mahdollistaa kahden 4:3-kuvasuhteen kuvan samanaikaisen lähettämisen käyttäjän valitsemalla SD-tarkkuudella. Kuva voidaan muuttaa SD-tarkkuudelle kokonaan tai siitä voidaan valita haluttu osa. Näin yksi kamera voi lähettää samanaikaisesti esimerkiksi laajakulma- ja lähikuvaa kohteesta. Toiminnon avulla käyttäjä näkee yhtä aikaa sekä riskialttiin ongelmakohdan että kokonaiskuvan alueesta. Yksi 720p-resoluution X Series -kamera voi siis korvata kaksi samaan suuntaan asennettua SD-kameraa mikä tuo huomattavia säästöjä.

”Sony keskittää jatkossakin huomionsa HD-tuotteiden kehittämiseen. Uusien kameroiden avulla siirtyminen IP-teknologiaan on helppoa ja Plug and Play NSR tarjoaa monipuolisen ja luotettavan tallennusratkaisun. X Series -malliston tuotteet muodostavat hinnaltaan kilpailukykyisen aloitustason kamerakokonaisuuden”, sanoo Sony Professionalin Reijo Kolu.

Reijo Kolu, Sony Professional
Puh. 040 5029013, Reijo.Kolu@eu.sony.com

Sony Professional

Sony Professional on osa Sony Europea ja se on johtava AV/IT-ratkaisujen toimittaja monilla teollisuudenaloilla, mukaan lukien media ja broadcasting, videovalvonta ja jälleenmyynti sekä kuljetus- ja suurtilojen markkinat. Se toimittaa tuotteita, järjestelmiä ja sovelluksia, jotka mahdollistavat digitaalisen, yrityksille ja asiakkaille lisäarvoa tuottavan, audiovisuaalisen sisällön luomisen, muokkaamisen ja jakelun. Sony Professionalilla on yli 25 vuoden kokemus innovatiivisten, johtavien ja poikkeuksellisen laadukkaiden tuotteiden toimittamisesta asiakkailleen. Sonyn Professional Services tarjoaa asiakkailleen asiantuntemusta sekä paikallista osaamista järjestelmien integraatioista ympäri Euroopan. Sony toimittaa yhteistyössä kattavan partneriverkoston kanssa asiakkaiden tarpeita vastaavat ratkaisut yhdistäen ohjelmistot ja laitteistot liiketoiminnallisia tavoitteita palvellen. www.pro.sony.eu