Sonyltä uusia HD-valvontakameroita

Sony Professional esitteli turvallisuusalan IFSEC-messuilla tukun uusia valvontakameroita. Niistä kiinnostavimpina esimerkkeinä voidaan pitää kahta uutta HD-kameraa, mallinimiltään SNC-DH180 sekä SNC-DH240. Kamerat laajentavat yhtiön teräväpiirtoisten valvontakameroiden valikoimaa markkinoiden osoittaessa selvää kysynnän nousua. Teräväpiirtoisten IP-kameroiden menekin arvioidaan olevan noin kolmannes kaikista tänä vuonna myydyistä kameroista ja IP- sekä analogikameroiden yhteisen osuuden arvioidaan nousevan puoleen kaikista myydyistä kameroista vuonna 2012. Uudet kamerat keskittyvät kuvanlaadun parantamiseen, missä auttaa esimerkiksi DEPA-videoanalytiikkatekniikan käyttö (Advanced Distributed Enhanced Processing Architecture). SNC-DH180 on erityisen lujatekoinen kamera ja se kestää hyvin ilkivaltaa. Sen sisäänrakennetun infrapunavalaisimen avulla kameralla saadaan hyvälaatuista kuvaa jopa täysin pimeässä. Kameran nopea verkkoyhteys tukee H.264, MPEG-4 sekä JPEG-pakkausmuotoja. Kestävä rakenne ja kuvanparannustekniikka tekevät siitä hyvän valvontakameran vaikeisiinkin olosuhteisiin. SNC-DH240 on helppokäyttöinen sujuvan tarkennuksen ja zoomauksen vuoksi. Se hyödyntää useita eri kuvanparannuskeinoja, kuten liike-epätarkkuutta vähentäviä View-DR ja XDNR (excellent dynamic noise reduction) -tekniikoita. “HD-tason kameratekniikka parantaa kameravalvontaa merkittävästi. Nyt esitellyt uudet kameramallit vastaavat kasvaneeseen kysyntään. Niiden myötä voimme nyt tarjota asiakkaillemme täyden HD-valvontaratkaisun aina kuvaamisesta toistamiseen, riippumatta käytetystä tallennusratkaisusta. Kun laitteet yhdistetään HD-yhteensopiviin tallentimiin ja monitoreihin, olemme monta askelta edellä vain tiettyjä laitteita tarjoavia kilpailijoitamme”, sanoo Sony Professionalin Reijo Kolu. SNC-DH180 ja SNC-DH240 ovat osa Sonyn teräväpiirtoisia V, E ja X Series mallistoja ja ne tulevat myyntiin heti. Lisätietoja Sonyn videovalvontaratkaisuista osoitteessa www.pro.sony.eu