Sonyn pienikokoinen ja kevyt NEX-F3 kuvaa vaivattomasti DSLR-laatuisia kuvia

• 16,1 tehollisen megapikselin APS-C size image -kenno
• 180 astetta kääntyvä LCD-näyttö mahdollistaa omakuvien ikuistamisen
• Sisäänrakennettu salama helpottaa kuvaamista heikossa valossa
• Auto Portrait Framing -toiminnolla huippulaatuisten muotokuvien ottaminen sujuu helposti
• AVCHD (50i/25p) takaa huippulaatuisen teräväpiirtovideon
• Clear Image Zoom tuplaa tehokkaasti polttovälin säilyttäen täyden pikselimäärän
• Superior Auto -toiminto takaa upeiden otosten tallentamisen vaivatta
• 470 otokseen riittävä akku (yhdellä lataamisella) ja kätevä USB-lataus

Sony toivottaa hauskaa tutkimusmatkaa korkean kuvanlaadun ja vaihdettavien objektiivien luovaan maailmaan. DSLR-kameroiden tasoisia tuloksia kevyemmässä paketissa tarjoaa NEX-F3-järjestelmäkamera.

Taskukokoisessa NEX-F3:ssa on käytetty samaa tilaa säästävää peilitöntä suunnittelua kuin muissa α/E-tyypin kameroissa. Suurempi kuin vastaavissa pienissä kameroissa, tehokas 16,1 megapikselin Exmor™ APS HD CMOS -kenno tallentaa virheettömät, kohinattomat ja yksityiskohtaiset Full HD -videot (50i/25p). Kuten perinteisillä DSLR-kameroilla, NEX-F3:lla on helppo luoda kauniita pehmennystehosteita, joissa kohde näkyy terävänä sumennettua taustaa vasten.
NEX-F3:lla myös omakuvien ottaminen on helppoa. LCD-näytön voi kääntää 180 astetta kuvaajan suuntaan ja kameraa tarvitsee pitää kuvatessa vain käsivarren mitan päässä. Kuvan voi ottaa laukaisinta painamalla tai vaihtoehtoisesti antaa Smile Shutter -toiminnon ottaa kuvan automaattisesti.

Kuvausasetuksia hämärässä tai sisätiloissa on laajennettu hyödyllisellä sisäänrakennetulla salamalla. NEX-7:ssa ylistetty kätevä esiin ponnahtava salama piristää muotokuvia ja muita otoksia ilman ylimääräisen salaman kantamista mukana.

NEX-F3 auttaa kokemattomampia valokuvaajia nappaamaan vaivatta laadukkaita muotokuvia. Auto Portrait Framing -toiminto tunnistaa kohteen asennon ja viimeistelee otoksen luoden kauniisti rakennettuja, korkearesoluutioisia muotokuvia. Lähelle kuvauskohdetta pääseminen tarkoitti aiemmin tehokkaamman objektiivin käyttämistä, mutta nyt laadukkaiden lähikuvien ottamisesta voi nauttia Clear Image Zoomin avulla, joka tuplaa objektiivin tehokkaan suurennoksen. Sonyn ainutlaatuinen By Pixel Super Resolution -teknologia säilyttää kuvan yksityiskohdat ja sävyt. Ihanteellinen ratkaisu matkoille ja päivittäiseen käyttöön, sekä helppo tapa polttovälin parantamiseen lisälaitteiden raahaamisen sijaan.

NEX-F3 auttaa uusia digikuvaajia valitsemalla oikean tarjolla olevista toiminnoista. Älykäs Superior Auto -tila tunnistaa erilaisia kohteita ja aiheita sekä säätää asetukset kuin kokenut valokuvaaja.

Muut parannukset tekevät NEX-F3:sta erinomaisen vaihtoehdon kompaktikameroista siirtyville kuvaajille. Kameran korkealuokkaisuutta ja helppoa käsittelyä on parannettu laadukkaalla kädensijalla.

Akun kesto riittää 470 otokseen yhdellä lataamisella – joka on noin 18 prosenttia enemmän kuin NEX-C3:ssa. Akun lataus onnistuu USB:n kautta, mikä on kätevää esimerkiksi matkustaessa.

SEL18200LE E-tyypin 18–200 mm:n F3.5-6.3 -teleobjektiivi zoomilla
Ihanteellinen matkakumppani NEX-F3:lle on uusi SEL18200LE E18-200mm F3.5-6.3 OSS LE -objektiivi, joka tarjoaa runsaan, noin yksitoistakertaisen zoom-alueen ja loistavan resoluution helposti mukana kulkevassa paketissa. Uusi E-tyypin objektiivi on pienempi ja 12 prosenttia kevyempi kuin SEL18200, ja siinä on kädentärinää vaimentava Optical SteadyShot. Direct Manual Focus -käsitarkennustoiminto antaa mahdollisuuden hienosäätää automaattitarkennusta manuaalisesti halutun lopputuloksen saamiseksi.

NEX-F3:een on saatavilla myös lisätarvikkeita. Pehmeästä kameralaukusta (LCS-EMH) kameran saa nopeasti esiin tarvittaessa. LCS-EJC3-kameralaukku suojaa kameraa ja objektiivia naarmuilta ja pölyltä.

Sonyn uusi NEX-F3 on saatavilla Suomessa kesäkuussa. Hinnat löytyvät alta.

NEX-F3K (sis. 18-55 mm) 600 euroa
NEX-F3D (sis. 16 mm + 18-55 mm) 700 euroa
SEL-18200LE 475 euroa

Lisätietoja tuotteesta:
Sony Europe, Corporate Communications, Silke Schild
silke.schild@eu.sony.com / +44 (0)1932 816 507

Lisätietoa, kuva- ja tuotelainapyynnöt:
Viestintätoimisto Taitomylly, Tiina Österholm
sony.press@taitomylly.fi / 010 239 3300

Kuvia tuotteista löytyy osoitteesta http://www.sonynordicimages.net/nex

Sony on johtava kansainvälinen ääni-, kuva-, viestintä- ja informaatiotekniikan kehittäjä niin yksityis- kuin ammattituotteissa ympäri maailman. Sony tunnetaan sen AV-tuotteista, kuten BRAVIA™-teräväpiirtotelevisioista, Cyber-shot™-digikameroista, Handycam®-videokameroista ja Walkman®-MP3-soittimista sekä VAIO™-tietokoneista ja ammattilaisten teräväpiirtoisista broadcasting-välineistä, kuten XDCAM™ HD. Sony tarjoaa teräväpiirtoisia tuotteita tuottamisesta esittämiseen. Sen elektroniikka, musiikki, kuvat, pelit ja online-liiketoiminta tekevät yhtiöstä maailman johtavan viihdebrändin. Sony työllistää noin 170 000 työntekijää maailmanlaajuisesti.
Sony tekee pitkäaikaista yhteistyötä jalkapallon parissa. Se on UEFA ChampionsLeaguen virallinen sponsori vuoteen 2012 saakka, FIFA:n virallinen kumppani vuoteen 2014 saakka sekä kansainvälinen FIFA World Cup™ -sponsori vuosina 2010 sekä 2014.
Lisätietoja Sony Europesta saa osoitteeesta http://www.sony-europe.com ja http://www.sony-europe.com/presscenter
“Sony”, “WALKMAN”, “VAIO”, “Cyber-shot”, “Handycam”, “α”, “BRAVIA” ja “XDCAM” ovat Sonyn rekisteröityjä tavaramerkkejä. “PlayStation” on Sony Computer Entertainment Inc.:n rekisteröity tavaramerkki. Muut mainitut tavaramerkit ovat rekisteröity omille omistajilleen.

Sonyn SoRPlas-kierrätysmuovi
Uusi NEX-F3 on osittain valmistettu käyttämällä tulenkestävää SoRPlas (Sony Recycled Plastic) -polykarbonaattimuovia, joka sisältää 99 % kierrätettyjä materiaaleja. SoRPlas on erittäin kestävää ja lisäksi siinä on erinomainen lämmönkesto.