Sonyn uusissa kuulokkeissa ääni kohtaa hiljaisuuden

Sonyn uusien taustamelua vaimentavien MDR-NC100D ja MDR-NC200D -kuulokkeiden suunnittelussa on otettu huomioon se, että maailman muuttuessa äänekkäämmäksi hiljaisuuden arvo kasvaa.

Helposti mukana kulkevien kuulokkeiden ansiosta musiikin ei tarvitse kilpailla taustamelun kanssa, joten äänen tason voi säätää alemmaksi ja säästää samalla sekä korvia että hermoja. Enää kiireisen toimiston tai lähtöterminaalin häly ei tuhoa keskittymiskykyä, eikä lentokoneella tai junalla matkustamisen tarvitse olla kestävyyslaji.

Molemmissa malleissa on vahvistimena hyvälaatuinen Sony S-Master Full Digital. Taustamelun vaimennusteknologia on Sony Digital Noise Cancelling (DNC), joka tarjoaa analogisia menetelmiä tarkemman näytteenoton ja häiriönsiedon.

Tuloksena on erittäin tehokas melunvaimennus, jota vielä parantaa Sony Digital Equalizerin tarkka ja luonnollinen signaalin käsittely. Huomattava etu on, että teknologialla päästään eroon melua vaimentaville kuulokkeille tyypillisestä bassotaajuuksien ylikorostamisesta.

Mikä parasta, melua poistava algoritmi on älykäs, ja vastaa eri tavoin eri ympäristöihin. Kuulokkeiden nokkela melunvaimennus, joka automaattisesti taustamelun perusteella päättelee, mikä on optimaalisin tapa vaimentaa sitä, menee päälle yhdellä napinpainalluksella.

Ulkoisesti mallit eroavat toisistaan selvästi. MDR-NC100D sisältää nappikuulokkeet ja taskukokoisen ohjauslaitteen. Nappikuulokkeiden 13,5 mm elementit tuottavat kunnollisen taajuusvasteen ja dynamiikan korkealaatuiseen musiikin toistoon. Käyttömukavuus on otettu huomioon kuulokkeiden suunnittelussa, ja ne pysyvät paikoillaan tavanomaisia nappikuulokkeita paremmin.

MDR-NC200D tarjoaa erinomaisen äänentoiston täysikokoisilla 40 mm:n elementeillä. Kuulokkeiden kupeissa on painetta vähentävät uretaanipehmusteet, mikä tekee niistä kevyet ja mukavat pitkäkestoisessakin kuuntelussa. Kuppien kiinnitykset taittuvat, jolloin MDR-NC200D mahtuu pakattuna hyvin pieneen tilaan.

Kumman mallin tahansa valitseekin, pakettiin kuuluu edistynyt melunvaimennus, erinomainen äänenlaatu ja tyylikäs muotoilu.

Tuotteet tulevat myyntiin lokakuun aikana. Hinnat ovat: NC100 150 euroa ja NC200 240 euroa.

Sony Product Manager, SanjaHerou, +46 708 987910, sanja.herou@eu.sony.com
Tai

Viestintätoimisto Taitomylly, Heli Virtanen, 010 239 3304,sony.press@taitomylly.fi

Liitteenä painokelpoiset kuvat.

Tietoja Sonysta

Sony on johtava kansainvälinen ääni-, kuva-, viestintä- ja informaatiotekniikan kehittäjä niin yksityis- kuin ammattituotteissa ympäri maailman. Sony tunnetaan sen AV-tuotteista, kuten BRAVIA™-teräväpiirtotelevisioista, Cyber-shot™-digikameroista, Handycam®-videokameroista ja Walkman®-MP3-soittimista sekä VAIO™-tietokoneista ja ammattilaisten teräväpiirtoisista broadcasting-välineistä, kuten XDCAM™ HD. Sony tarjoaa teräväpiirtoisia tuotteita tuottamisesta esittämiseen. Sen elektroniikka, musiikki, kuvat, pelit ja online-liiketoiminta tekevät yhtiöstä maailman johtavan viihdebrändin. Sony työllistää noin 170 000 työntekijää maailmanlaajuisesti.

Sony tekee pitkäaikaista yhteistyötä jalkapallon parissa. Se on UEFA ChampionsLeaguen virallinen sponsori vuoteen 2012 saakka, FIFA:n virallinen kumppani vuoteen 2014 saakka sekä kansainvälinen FIFA World Cup™ -sponsori vuosina 2010 sekä 2014.

Lisätietoja Sony Europesta saa osoitteeesta http://www.sony-europe.com ja http://www.sony-europe.com/presscenter

“Sony”, “WALKMAN”, “VAIO”, “Cyber-shot”, “Handycam”, α”, “BRAVIA” ja “XDCAM” ovat Sonyn rekisteröityjä tavaramerkkejä. “PlayStation” on Sony Computer Entertainment Inc.:n rekisteröity tavaramerkki. Muut mainitut tavaramerkit ovat rekisteröity omille omistajilleen.