Suomalaisten suosikkiateria nyt mikroruokana

Suomalaisten ruokasuosikki kanakastike ja perunamuusi saadaan vihdoin valmisruokahyllyynkin. HK Kanaa ja muusia -mikroaterian perunamuusi on valmistettu oikeista perunoista ja kotimaisesta broilerista. Koko perheelle maistuu myös talven toinen uutuus: HK Rypsiporsas® nuggetit.

HK:n mikroateriaperhe uusiutuu niin sisäisesti kuin ulkoisestikin. Pakkausmerkintöjä on selkiytetty kuluttajan valinnan helpottamiseksi. Uutuuksien lisäksi tuttujen aterioiden koostumusta on hienosäädetty kuluttajien toiveiden mukaan. Lisäaineita on vähennetty entisestäänkin ja makkarapohjaisia mikroaterioita lukuun ottamatta keinotekoiset arominvahventeet natriumglutamaatti ja hiivauute on poistettu. HK:n valmisruuissa käytetään vain suomalaista lihaa.

– Merkittävänä suomalaisena ruokatalona koemme yhdeksi tärkeimmistä tehtävistämme kuluttajien kuuntelemisen. Niin kuluttajille kuin meillekin ruuan maun lisäksi tuoreus ja turvallisuus ovat tärkeitä, kertoo HK Ruokatalon markkinointipäällikkö Laura Lindström.

Proteiinipitoisessa HK Kanaa ja muusia -valmisateriassa (300 g) on kermaista kanakastiketta ja oikeista perunoista valmistettua perunamuusia. Hinta noin 2,10–2,30 €/paketti.

Suositut broilerinuggetit saavat nyt rinnalleen HK Rypsiporsas® nuggetit (200 g). Suomalaisesta porsaan lihasta valmistettu nuggetti on maukas omega 3 -rasvahappojen lähde. Hinta noin 1,80–2,20 €/paketti.

Pakkausilmettä myöten uusitut HK:n valmisateriat ovat kaupoissa helmikuun alussa

Kuvat:

Markkinointipäällikkö Laura Lindström, p. 010 5702576, laura.lindstrom@hkruokatalo.fi

Ravitsemusasiantuntija Soile Käkönen, p. 010 5702444, soile.kakonen@hkruokatalo.fi

HK Ruokatalo Oy kuuluu HKScan-konserniin. HK Ruokatalo valmistaa ja markkinoi lihaa, lihavalmisteita ja valmisruokia. HK Ruokatalon tuotemerkit Suomessa ovat HK ja Kariniemen.
Vuonna 2010 kotimaan liikevaihto oli 718,5 miljoonaa euroa ja yhtiön palveluksessa oli keskimäärin 2 460 henkeä.  Lisää tietoa HK Ruokatalosta: www.hkruokatalo.fi