Suosittu New Yorker-vaateketju avaa liikkeen Itikseen

Pääkaupunkiseutu saa ensimmäisen New Yorker-liikkeensä, kun saksalainen nuorisomuotiketju aloittaa toimintansa Itiksessä kauppakeskuksen mittavan uudistusprojektin yhteydessä. New Yorker on yksi Euroopan suurimpia muotitaloja.

Vuonna 1971 perustetulla New Yorkerilla on tänä päivänä lähes tuhat liikettä yli 30 maassa. Itikseen omia tuotemerkkejään myyvä liike rantautuu näillä näkymin vuodenvaihteen jälkeen, kun kauppakeskuksen uudistusprojekti etenee.

”Olemme erittäin iloisia syntyneestä sopimuksesta, sillä New Yorker on ollut tähtäimessämme jo pitkään”, Itiksen kauppakeskusjohtaja Kirsi Feirikki sanoo.

Franchising-periaatteella toimiva New Yorker täydentää Suomen nuorisovaatetarjontaa tarjoten rentoa ja trendikästä katumuotia kilpailukykyiseen hintaan. Euroopassa viime vuosina vahvasti suosiotaan kasvattaneen ketjun mallistoon kuuluu mm. farkkuja, urheilu- ja alusvaatteita sekä asusteita.

Itis uusitaan kokonaisvaltaisesti vuoden 2014 loppuun mennessä. Yli 90 miljoonan euron arvoisen investoinnin yhteydessä Pohjoismaiden suurin kauppakeskus aikoo panostaa erityisesti muotiin. New Yorkerin liike tulee kattamaan 900 neliötä kahdessa kerroksessa.

”Käymme tällä hetkellä aktiivisia neuvotteluja myös muiden tunnettujen, sekä kotimaisten että kansainvälisten vaatealan toimijoiden kanssa”, kauppakeskuksen vuokrauspäällikkö Anne Simonen vihjaa.

Lisätiedot:

Kirsi Feirikki
kauppakeskusjohtaja, Itis
kirsi.feirikki@itis.fi

Anne Simonen
vuokrauspäällikkö, Itis
anne.simonen@itis.fi

Itis on Pohjoismaiden suurin kauppakeskus, joka koostuu yli 250 liikkeestä, 30 ravintolasta, kahdesta tavaratalosta sekä 30 toimistosta. Kauppakeskus on valmistunut kolmessa eri vaiheessa: ensimmäinen osa valmistui vuonna 1984. Toinen osa, Bulevardi, valmistui vuonna 1992, ja kolmas vaihe eli Piazza avattiin vuonna 2001. Kauppakeskuksen omistaa hollantilainen kiinteistösijoitusyhtiö Wereldhave Finland Oy.