TEMPUR parantaa työhyvinvointia yhteistyössä Image Wearin kanssa

Image Wearin kuluttaja- ja yritysasiakkaat voivat pian ostaa työkykyä ja hyvinvointia tukevia ergonomiatuotteita työvaatteiden hankkimisen yhteydessä: painerasitusta vähentävät TEMPUR-tuotteet tulevat myyntiin 23:ssa Image Wearin työasupalvelu -myymälässä ympäri Suomea marraskuun aikana.

Pitkä istuminen puuduttaa ammattiautoilijan jalat ja selän. Toimistotyöntekijä vaihtaa asentoaan jatkuvasti istumisesta johtuvan paineen vuoksi, jolloin keskittyminen häiriintyy. Hankalat työasennot heikentävät työtehoa ja -viihtyisyyttä sekä kuormittavat tuki- ja liikuntaelimistöä.

”Henkilöstön työkykyä ja vireyttä parantavia ratkaisuja on nykyään lukuisia. Toivoisin, että työntekijöiden ergonomiaan kiinnitettäisiin Suomessa nykyistä enemmän huomiota myös organisaatiotasolla, sillä työntekijöiden toimintakyvyn ja vaivojen ennaltaehkäisy on myös organisaatioiden etu ja asia”, sanoo Tempur Suomi Oy:n maajohtaja Arto Melanko.

TEMPURin tuotevalikoimasta löytyy useita ergonomiaa parantavia tuotteita eri ammattiryhmille. Tuotteiden hyödyt on tutkittu ja tunnustettu laajasti, ja TEMPUR-tuotteiden suosittelijoina on yli 75 000 terveydenhoidon ammattilaista ympäri maailmaa. Suomessa tuotteiden puolestapuhujina toimivat muun muassa Selkäliitto, Nivelyhdistys ja Uniliitto.

Täsmäratkaisut paikallisesta Image Wearin työasupalvelu -myymälästä

TEMPUR-hyvinvointituotteet tulevat marraskuussa myyntiin työasuja valmistavan Image Wearin kaikkiin myymälöihin Savonlinnaa lukuun ottamatta. Joensuun, Lappeenrannan ja Mikkelin lisäksi myymälöitä löytyy muun muassa pääkaupunkiseudulta, Jyväskylästä ja muista suurimmista kaupungeista.

”Image Wearin asiakkaisiin kuuluu useita ammattiryhmiä, joille työergonomia on haaste. Nyt alkavan yhteistyön ansiosta asiakkaamme voivat jatkossa ostaa myös toimintakykyä ja vireyttä ylläpitäviä TEMPUR-tuotteita kätevästi työvaatehankintojen yhteydessä”, kertoo Image Wearin myynti- ja tuotekehityspäällikkö Mari Kuukkula.

Image Wearin valikoimiin kuuluu muun muassa käyttäjän selkärangan kaaren muotoihin muotoutuva TEMPUR-selkätuki, joka vähentää pitkäkestoisesta istumisesta aiheutuvaa painetta ja sopii käytettäväksi etenkin työtuoleissa. TEMPUR-istuintyyny puolestaan jakaa toimistotyöntekijän painon tasaisesti koko istumapinnalle. Myös autoilijoille löytyy omat täsmäratkaisut: auton istuimeen asennettava, säädettävä ristiseläntuki TEMPUR Car Comforter ohjaa kuskia luonnolliseen asentoon, ja auton istuimeen kiinnitettävä TEMPUR Transit -selkätyyny antaa tehokasta paineenlievitystä sekä lisätukea alaselälle.

Image Weariin tulee myyntiin myös tutkitusti levon laatua parantava ja yleisiä niska- ja selkäsärkyjä vähentävä TEMPUR-matkasetti, joka sisältää patjan ja tyynyn, sekä seitsemän sentin paksuinen sijauspatja. Nämä tuotteet sopivat erinomaisesti rekan makuutiloihin, vaikka entisen patjan päälle, ja voivat osaltaan jopa parantaa liikenneturvallisuutta vähentämällä painerasitusta nukkuessa ja parantamalla rekkakuskin unen laatua ja työkykyä. Unen laadun kruunaa niska- ja hartiajännitystä ehkäisevä TEMPUR-tyyny.

Lisätietoa:

Arto Melanko, maajohtaja, puh. +358 50 3241 646, arto.melanko@tempur.fi

Ari Tauriainen, myymäläketjun johtaja, puh: +358 20 7980 518, ari.tauriainen@imagewear.eu

Kuvapyynnöt:

Amanda Hyökki, markkinointipäällikkö, puh. +358 40 6806 775, amanda.hyokki@tempur.fi

TEMPUR tunnetaan kehonlämmön tunnistavasta ja painetta vähentävästä TEMPUR®-materiaalista valmistetuista patjoista ja tyynyistä. TEMPUR on maailman johtava valmistaja premium-luokassa, joka on nopeimmin kasvava segmentti arviolta 13 miljardin dollarin globaaleilla patjamarkkinoilla. Yhtiö keskittyy kehittämään ja tuottamaan ihmisten elämänlaatua parantavia nukkumisalustoja. TEMPUR Suomi Oy ja sen nukkumisergonomiaan erikoistunut Tempur Sleep Center ovat osa Tempur-Pedic International Inc. (NYSE: TPX) -konsernia, joka toimii yli 80 maassa. www.tempur.fi

Vuodesta 1959 toiminut vakavarainen perheyritys, Image Wear Oy, on Suomen johtava ja Euroopan laajuisesti merkittävä työvaatetoimittaja. Yhtiö työllisti vuonna 2010 281 ihmistä Suomessa ja Virossa. Konserniin kuuluvat Tampereella sijaitseva emoyhtiö Image Wear Oy ja Virossa Image Wear AS. Yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto oli 24,1 M€ (2010). Image Wear Oy:n Suomen laajin työvaatevalikoima sisältää yli 9 000 tuotetta.