Tiedote: Euracon on kohta Eskimo

Eskimo-tuotteita valmistava suomalainen perheyritys Euracon Oy muuttaa nimensä Eskimo Finland Oy:ksi. Uusi nimi on käytössä vuoden 2013 alusta.

Yhtiö on toteuttanut tänä vuonna laajan tuoteuudistuksen, jonka mukaan kaikki tuotteet siirtyvät Eskimo-brändin alle. Menestyksekkään uudistuksen ja selkeämmän yrityskuvatavoitteen myötä myös yhtiön nimi päätettiin muuttaa vahvan brändin mukaisesti Eskimo Finland Oy:ksi.

Uusi nimi soveltuu paremmin yhtiön tavoitteisiin kotimaan ja ulkomaan markkinoilla. Se kertoo myös halusta kehittyä alallaan ja palvella asiakkaitaan sekä kumppaneitaan entistä paremmin.

Tämän vuoden aikana toteuttamamme yrityksen historian mittavin brändiuudistus on jo nyt osoittautunut onnistuneeksi. Eskimo on nimenä ymmärrettävä ja sympaattinen. Koska vientimme on vahvassa kasvussa, on tärkeää, että yrityksemme uusi nimi toimii myös globaalisti, kertoo toimitusjohtaja Peter Fredman.

Nimenmuutoksen myötä uudistuu myös yrityksen verkko-osoite. Tammikuusta alkaen niin tuotteita kuin yritystä koskevat tiedot löytyvät osoitteesta www.eskimofinland.fi.

Yrityksen tuotantotilat Rauman Lapissa ja Espoon pääkonttori jatkavat nykyisissä osoitteissaan.

Peter Fredman, toimitusjohtaja, p. 050 401 1616, peter.fredman@euracon.com

Euracon Oy (1.1.2013 alkaen Eskimo Finland Oy) on suomalainen perheyritys, joka valmistaa päivittäistavaroita leivontaan ja ruoanvalmistukseen sekä ruokien pakastamiseen, tuoresäilytykseen, kattamiseen ja pakkaamiseen. Suomalaiset Eskimo-kahvinsuodattimet ovat yksi yhtiön monista kärkituotteista. Lisäksi Euracon valmistaa johtavia tuotteita Suomen markkinoiden suurkeittiöille sekä elintarviketeollisuudelle räätälöityjä pakkausratkaisuja. Logistiset palvelut kuuluvat yhtiön vahvimpiin kilpailutekiöihin. Euraconin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja tehdas Lapissa. Vuonna 2011 yhtiön liikevaihto oli 24 miljoonaa euroa, josta viennin osuus oli 15 prosenttia. Henkilökunnan määrä on 75.

Pikafaktat

Lainaukset

Vientimme on vahvassa kasvussa. Täten on tärkeää, että yrityksen uusi nimi toimii myös globaalisti.
Peter Fredman