Tiedote: Itiksen uusittu kauppakäytävä auki

Vuoden verran uudistuksen alla ollut kauppakeskus Itis avasi Pasaasi- ja Bulevardi-kauppakäytävien välisen kulkuyhteyden jälleen asiakkailleen perjantaina 23. marraskuuta. Alueen myymälät avautuvat vaiheittain marraskuun lopusta alkaen. Uudistunut kauppakäytäväalue keskittyy muotiin ja alueelta löytyy sekä tuttuja myymälöitä että täysin uusia liikkeitä.

Marraskuun lopussa Itikseen saapuvat nuorisomuotiliikkeet Cubus ja BikBok. Alkuvuodesta 2013 ovensa aukaisevat silmälasiliike Specsavers sekä kelloja ja koruja myyvä Ur&Penn. Ensimmäisenä uuden liikkeensä alueella avasi Flash-vaatemyymälä.

– Näiden lisäksi trenditietoisia ilahduttavat uutiset Carlings- ja NewYorker-liikkeiden avaamisesta, kauppakeskusjohtaja Kirsi Feirikki iloitsee.

Pikaruokaketju Subway avasi jo aiemmin syksyllä Itiksessä ensimmäisen uuden konseptin mukaisen ravintolansa metroaseman läheisyyteen.

– Uudistusprojektin yhteydessä Pasaasin ja Bulevardin välistä käytävää oikaistiin ja levennettiin. Myymälöille ja kulkuväylille tehtiin lisätilaa molemmissa kerroksissa. Myös liikkeiden julkisivut saivat täysin uuden ilmeen, Wereldhave Finlandin toimitusjohtaja Jaakko Ristola kertoo.

Osana Itiksen kehityshanketta kauppakeskuksen toimintoja on uudelleensijoitettu. Samojen toimialojen liikkeitä on keskitetty toistensa läheisyyteen asioinnin helpottamiseksi. Uudelle kauppakäytävälle on siirtynyt tuttuja jo aiemmin Itiksessä olleita nuorisomuotiliikkeitä. Pikku-Bulevardilla sijaitsevat vahvat kotimaiset design-tuotemerkit, ja Bulevardin lastentuotemaailmasta löytyvät lastenvaatteiden lisäksi lastentarvikkeita sekä leluja myyvät liikkeet.

Kauppakeskus uusitaan kokonaisvaltaisesti vuoden 2014 loppuun mennessä yli 90 miljoonalla eurolla. Tarkoituksena on nostaa Itis Pohjoismaiden johtavaksi kauppakeskukseksi.

Lisätiedot:

Jaakko Ristola, toimitusjohtaja
Wereldhave Finland Oy
jaakko.ristola@wereldhave.com

Kirsi Feirikki, kauppakeskusjohtaja
Wereldhave Finland Oy
kirsi.feirikki@wereldhave.com

Itis on Pohjoismaiden suurin kauppakeskus, joka koostuu yli 250 liikkeestä, 30 ravintolasta, kahdesta tavaratalosta sekä 30 toimistosta. Kauppakeskus on valmistunut kolmessa eri vaiheessa: ensimmäinen osa, Pasaasi, valmistui vuonna 1984. Toinen osa, Bulevardi, valmistui vuonna 1992, ja kolmas vaihe eli Piazza avattiin vuonna 2001. Kauppakeskuksen omistaa hollantilainen kiinteistösijoitusyhtiö Wereldhave N.V

Pikafaktat