Tuore raportti terveydenedistämistyöstä julki: Danonelle parhaat pisteet

Danonen pitkäjänteinen tuotekehitystyö terveyden edistämiseksi toi yhtiölle tunnustusta maailmanlaajuisessa Nutrition Index (ATNI) -tutkimuksessa. Nyt ensimmäistä kertaa julkaistu raportti tarkasteli maailman 25 suurimman elintarvikealan yrityksen ponnisteluja terveellisemmän ruokakulttuurin edistämiseksi.

Danone saavutti tutkimuksessa korkeimmat annetut pisteet. Raportissa kiiteltiin Danonen pitkäaikaista sitoutumista terveellisempien jogurttituotteiden luomiseen, yhtiön panostusta nykyisten tuotevalikoimien kehittämiseen sekä laadukkaiden ja kohtuuhintaisten tuotteiden valmistukseen.

– Olemme Danonella tehneet aina pitkäjänteistä tutkimustyötä kehittääksemme terveellisiä jogurttituotteita, ja olemme todella ylpeitä siitä, että työmme hyvinvoinnin edistämiseksi saa tunnustusta näin arvostetulta taholta, markkinointipäällikkö Johanna Kontkanen iloitsee.

Nutrition Index -mittarin tarkoituksena on herättää yritykset huomioimaan vastuullisuutensa kuluttajien ruokailutottumuksiin liittyen. Aliravitsemus ja liikalihavuus koskettavat miljardeja ihmisiä, ja elintarvikealan yrityksillä on tärkeä rooli näiden terveysriskien kitkemisessä. Nutrition Index -tutkimusta tukevat muun muassa Bill & Melinda Gates Foundation sekä Global Alliance for Improved Nutrition (GAIN).

Danone loi Suomeen terveysvaikutteisen jogurttituotekategorian jo vuonna 2004. Tuolloin lanseerattu Actimel löysi paikkansa ja valittiin samana vuonna Elintarviketeollisuuden vuoden Tähtituotteeksi. Lapsille suunnattu Danonino taas on saavuttanut Kuluttajaliiton vertailuissa jo useana vuonna kärkipaikan yhtenä parhaista lasten maitovälipalatuotteista.

Viestintätoimisto Taitomylly Oy
Saara Lehtonen
saara.lehtonen@taitomylly.fi
Puh: 010 239 3318

Danone lyhyesti
Olemme maailman johtava meijerituotteiden, pullotettujen vesien ja lastenruokien valmistaja. Ravitsemus ja terveys ovat olleet perusarvojamme alusta alkaen. Lasten hyvinvoinnista kiinnostunut Isaac Carasso loi ensimmäiset Danone-jogurtit vuonna 1919, ja tuotteita myytiin aluksi barcelonalaisissa apteekeissa. Tänä päivänä tavoitteenamme on luoda terveyttä ruoan kautta mahdollisimman monelle ympäri maailmaa. Panostamme jatkuvasti laajaan tuotekehitykseen ja terveysvaikutteisten elintarvikkeiden kehittämiseen.
Olemme toimineet Suomessa vuodesta 1995 alkaen, ja tuotemerkkejämme ovat muun muassa Actimel, Activia, Danonino ja Vitalinea.

Lisätietoja: www.danone.fi sekä www.danone.com