Unilever Finland Oy:lle uusi toimitusjohtaja

BBA Kalle Järvinen, 36, siirtyy Unilever Finland Oy:n toimitusjohtajaksi 1.9.2011 alkaen. Vuodesta 1998 tähän saakka hän työskenteli Procter & Gamblella.

Toulousen European Universitysta valmistunut Kalle Järvinen tuli Unilever Finlandille Procter & Gamblelta, jossa hän toimi kymmenen vuotta myynti- ja markkinointitehtävissä sekä viimeiset kolme vuotta maajohtajana.

”Unileverilla on vankka yrityskulttuuri, ja sen arvot ovat samat kuin minulla. Erityisesti Unileverin panostus kestävään kehitykseen ja vastuullisuus osana liiketoimintaa vaikuttivat. Nämä yhdessä houkuttelivat minut työpaikan vaihtoon. Uusi työnantajani tarjoaa lisäksi vakuuttavat tuotemerkit, jotka ovat olleet osana suomalaista kotia jo vuosikymmeniä. Unilever Finlandissa vaikuttaa olevan myös innovatiivinen tekemisen meininki”, kertoo toimitusjohtaja Järvinen.

Järvinen kuvailee itseään suunnitelmalliseksi, päättäväiseksi, innovoivaksi – ja uusia ratkaisuja hakevaksi.

”Coaching on tärkeää, ihmisten on annettava itse löytää omat ratkaisunsa”, kertoo Järvinen. Näistä ominaisuuksista muodostuu myös Järvisen oma johtamistapa ja jatkuva halu oppia uutta.

Järvinen seuraa tehtävässään Jussi Armantoa.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:
Heli Koenkytö, viestintäpäällikkö
Unilever Finland Oy
heli.koenkyto@unilever.com

Unilever toimii luodakseen paremman tulevaisuuden joka päivä. Autamme ihmisiä tuntemaan olonsa hyväksi, näyttämään hyvältä ja saamaan enemmän irti elämästä merkkituotteilla, jotka ovat hyviä sekä heille että kaikille muille. Unilever on maailman johtavia päivittäistavaroiden tuottajia, jolla on toimintaa yli sadassa maassa ja jonka tuotteita myydään yli 180 maassa. Kuluttajat ostavat 170 miljardia tuotettamme joka vuosi ympäri maailman ja tuotteitamme käytetään kaksi miljardia kertaa päivässä.

Unilever Finland Oy on osa kansainvälistä Unilever-yhtymää. Tunnettuja tuotemerkkejä ovat muiden muassa Dove, Sunsilk, Rexona, Pepsodent, OMO, Becel, KNORR, Lipton, Flora, Magnum ja Carte d’Or.