Uudistustyöt sulkevat kauppakäytävän Itiksessä

Itiksen mittavat uudistustyöt ovat alkaneet vauhdilla. Toimitilojen laajennustyöt ja lisätilojen rakentaminen kauppakeskuksen eri osia yhdistävälle Diagonaalille toteutetaan turvallisuussyistä niin, että alue suljetaan läpikululta.

Itiksen kauppakäytävä Diagonaali suljetaan puoleksi vuodeksi maanantaista 28.5. alkaen. Tämä tarkoittaa sitä, että sisäkulkuyhteys kauppakäytävien Bulevardi ja Pasaasi välillä estyy. Tilapäisjärjestely kestää marraskuuhun 2012 asti.

”Pasaasille ja Bulevardille vievät muut kulkureitit ovat kuitenkin auki normaalisti. Pasaasille pääsee Tallinnanaukiolta, Hansasillalta, Pasaasin P- ja K-tasojen pysäköintihalleista sekä Itäkadun bussipysäkkien kohdalta”, kauppakeskusjohtaja Kirsi Feirikki toteaa.

Myös kulku kauppakeskuksen muihin osiin sujuu tavalliseen tapaan.

Suljettavalle Diagonaalille rakennettavat uudet, kaksikerroksiset toimitilat ovat osa mittavaa, yli 90 miljoonan euron arvoista investointia, jonka yhteydessä koko kauppakeskus uudistetaan perinpohjaisesti. Itis tiedottaa uudistusprojektin vaiheista uusilla verkkosivuillaan, josta selviää myös Diagonaalin töiden alta pois muuttaneiden liikkeiden tilapäiset toimipaikat.

Itis on uudistustöiden aikanakin auki joka päivä. Melua aiheuttavat rakennustyöt pyritään suorittamaan yöaikaan.

Lisätiedot:
Kirsi Feirikki
kauppakeskusjohtaja, Itis
kirsi.feirikki@itis.fi

Itis on Pohjoismaiden suurin kauppakeskus, joka koostuu yli 250 liikkeestä, 30 ravintolasta, kahdesta tavaratalosta sekä 30 toimistosta. Kauppakeskus on valmistunut kolmessa eri vaiheessa: ensimmäinen osa valmistui vuonna 1984. Toinen osa, Bulevardi, valmistui vuonna 1992, ja kolmas vaihe eli Piazza avattiin vuonna 2001. Kauppakeskuksen omistaa hollantilainen kiinteistösijoitusyhtiö Wereldhave N.V