Uusi Siemens iQWash pesee pyykit energiataloudellisesti

Siemensin uusi ja innovatiivinen iQWash on pyykinpesukone- ja kuivausrumpusarja, jolla pyykit puhdistuvat helpommin, tehokkaammin ja ympäristöystävällisemmin.
Pyykinpesukone ja kuivausrumpu muodostavat yhdessä myös muotoilultaan tyylikään ja yhteneväisen pyykinhuoltoyksikön.

Älykkäiden ominaisuuksiensa ansiosta Siemens iQWash -sarjan pyykinpesukone määrittelee vesi- ja pesuainetarpeen millilitran tarkkuudella säilyttäen ensiluokkaisen pesutuloksen. Kuivausrummun kosteudentiivistin puhdistuu automaattisesti jokaisen kuivauskerran aikana, jolloin energiankulutus on mahdollisimman alhainen.

Siemens iQWash -pyykinpesukone takaa puhtaan pyykin energiaa tuhlaamatta. Automaattisen i-Dos-annostelijatoiminnon avulla pesukone tunnistaa pestävän pyykin tekstiilityypin, määrän ja likaisuuden, jolloin se annostelee säiliöistä vain tarvittavan määrän pesu- ja huuhteluainetta. Kone poistaa tekstiileistä jopa vaikeita tahroja, kuten ruohoa ja öljyä. Pesuainemäärän ollessa optimaalinen myös vedenkulutus vähenee. Siemens iQWash -pesukoneen energiamerkintä on A+++ ja i-Dos-annostelijatoiminnon ansiosta se kuluttaa vuodessa noin 7 000 litraa vähemmän vettä* verrattuna pyykinpesukoneeseen, johon peasuaine annostellaan manuaalisesti. Pesukoneen maksimi täyttömäärä on 8 kg.

Siemens iQWash -kuivausrummun toiminta perustuu innovatiiviseen lämpöpumpputekniikkaan. Laite sisältää itsepuhdistuvan kosteudentiiviistimen, joka käynnistyy automaattisesti jokaisen kuivauskerran aikana pitäen energiankulutuksen alhaisena koko toiminnan ajan. Siemens iQWash -kuivausrummun energialuokka on A++. Tilavan teräsrummun ansiosta laite kuivaa kerralla jopa 8 kg pyykkimäärän pitäen tekstiilit hellävaraisesti hyväkuntoisina.

* Lähde: wfk Institute for Applied Research, testiraportti WL 5132/10

Tuotenimi Tuotenumero Ominaisuudet Suositushinta noin Kuvanumerot
Siemens pesukone iQ 800 i-Dos WM 16Y890DN Energiamerkintä A+++/ Ai-Dos-pesuaineen annosteluTFT-näyttöTahta-automatiikka 16 eri tahratyypille 1750 € B0005094
Siemens Kuivausrumpu iQ 800 A, -60 % WT 48Y890DN Energiamerkintä A++LämpöpumpputekniikkaItsepuhdistuva kosteudentiivistinTFT-näyttöKätisyys voidaan vaihtaa 1600 € B0005098

Kristiina Pakarinen
markkinointipäällikkö
BSH Kodinkoneet Oy
p. 020 7 510 724,
kristiina.pakarinen@bshg.com

Kuvamateriaali:
Tuotekuvat tuotenumerolla osoitteesta www.siemens-home.fi, otsikko: kuva-arkistomme.

BSH Kodinkoneet Oy AB on kodinkoneita valmistava yhtiö, jonka tuotemerkkejä ovat Siemens, Bosch ja Gaggenau. BSH on maailmanlaajuisen Bosch and Siemens Home Appliances Groupin tytäryhtiö, joka on maailman johtava isojen kodinkoneiden valmistaja.