Uusi VAIO S -sarja nostaa tuottavuutta

Sonyn ohut ja tyylikäs 13-tuumainen kannettava on kestävä ja kulkee helposti mukana

• Ohuen ja kevyen VAIO S:n uusi elegantti ja ohut muotoilu lisää koneen liikuteltavuutta ja kestävyyttä
  • Pidempi työskentelyaika uudella älykkäällä akkukonseptilla
  • 13,3”  VAIO Display Plus -näyttö
  • Dynamic Hybrid Graphics optimoi suorituskyvyn
  • Nopea käynnistys sekä nopea pääsy verkkoon lisäävät tuottavuutta
  • Taustavalaistu näppäimistö ja ympäröivän valon tunnistava sensori
  • VAIO Everywair 3G -mobiililaajakaista (valituissa malleissa)

Sonyn uusissa VAIO S-sarjan 13,3 tuuman kannettavissa yhdistyvät tehokkuus, design ja helppo kuljetettavuus.

Ohut ja kevyt VAIO S sisältää uuden tyylikkään ja ohuen muotoilun, ja sen materiaaleina on käytetty magnesiumia sekä alumiinia. Näin saadaan yhdistettyä vahvuus, keveys, käytettävyys sekä tyylikäs ulkonäkö. Näppärästi kätketyn saranamekanismin ansiosta näkymä ruudulle on hyvä. Laitetta on helppo kuljettaa mukana, koska sen paksuus on alle 24 mm ja painokin vain noin 1,75 kiloa.

VAIO S:ssä on uusi älykäs akkukonsepti, jonka ansiosta työskentely aamusta iltaan onnistuu ilman taukoa. Sisäinen litium-polymeeri-akku tuottaa virtaa jopa seitsemäksi tunniksi silloin kuin ollaan tien päällä (Stamina-asetus). Sen kumppanina on toinen ohut, lisätarvikkeena saatava laajennettu litium-polymeeri-akku, joka voidaan ladata erillään kannettavasta ja liittää ilman sisäisen akun poistamista. Lisäakku voidaan kiinnittää ilman PC:n sulkemista ja se nostaa käyttöaikaa jopa 14 tuntiin silloin kun verkkovirtaa ei ole lähettyvillä.

Dynamic Hybrid Graphics optimoi suorituskyvyn vastaamaan tehtävää työvirtaa, ja vaihtaa tarvittaessa saumattomasti integroidun grafiikkapiirin ja erittäin tehokkaan AMD Radeon™ HD 6000 -sarjan näytönohjaimen välillä (512 MB:n VRAM-muistilla), riippuen meneillään olevasta tehtävästä. Suorituskyvyn ja akun keston välillä on käyttäjäystävällinen optimaalinen balanssi, katsotaanpa sitten paljon prosessoritehoa vaativia HD-videoita tai tehdään vain muistiinpanoja.

13.3 tuuman "VAIO Display Plus" -näyttö herättää asiakirjat henkiin kirkkaudella, värikontrastilla, selkeydellä ja yksityiskohdilla. Näytön kehittyneen matalaheijasteisen päällysteen ansiosta katselu on helppoa kaikissa valo-olosuhteissa. Se tarjoaa optimaalisen tasapainon ehkäisemällä heijastukset ja säilyttäen samalla kirkkaan kuvan. Näytön todella laaja kuvasuhde 1366x768:n resoluutiolla sopii täydellisesti kahden verkkosivun selailuun rinnakkain.

Taustavalaistun näppäimistön ansiosta kirjoittaminen on helppoa niin valoisan kuin pimeänkin aikaan. Näppäimistöön kuuluu myös valosensori, joka tarvittaessa automaattisesti himmentää -näytön kirkkautta ja säästää virtaa.

VAIO S on suunniteltu helppokäyttöiseksi. Nopean käynnistyksen ansiosta työt pääsee aloittamaan lataamalla Genuine Windows® 7:n 50 % nopeammin kuin tavallisella kannettavalla. Lisäksi kätevästi sijoitettu WEB-painike käynnistää PC:n internet-yhteyden sekunneissa.

VPCSB1V9E/B:ssä on sisäänrakennettu VAIO Everywair 3G -mobiililaajakaista, jonka ansiosta yhdistäminen kännykän laajakaistaoperaattorin kautta onnistuu liikkeellä oltaessa jopa 7,2 Mbps:n nopeudella.

Yhteensopivat lisävarusteet sisältävät ulkoisen BPSC24-akun, jonka mukana tulee oma latausadapteri. Myös uusi litteä telakka, johon VAIO S:n voi kytkeä, antaa mahdollisuuden työskennellä samalla kun liitetty BPSC24-akku latautuu.

Uudet ohuet ja helposti mukana kulkevat VAIO S -sarjan kannettavat tulevat myyntiin maaliskuun 2011 lopussa. Tuotteiden hinnat ovat 1300 euroa (VPCSB1V9E/B) ja 1150 euroa (VPCSB1X9E).

Lisätietoja ja kuvia:
Sony, Nordic Marketing Manager, Ola Gustafsson, +46 704 21 22 40, ola.gustafsson@eu.sony.com
Tai
Viestintätoimisto Taitomylly, Heli Virtanen, 010 239 3304, sony.press@taitomylly.fi

Kuvia tuotteista löytyy osoitteesta http://sonynordicimages.net/vaio-s-series

Lisätietoja myös osoitteesta http://presscentre.sony.eu/

Tietoja Sonysta
Sony on johtava kansainvälinen ääni-, kuva-, viestintä- ja informaatiotekniikan kehittäjä niin yksityis- kuin ammattituotteissa ympäri maailman. Sony tunnetaan sen AV-tuotteista, kuten BRAVIA™-teräväpiirtotelevisio, Cyber-shot™-digikamera, Handycam®-videokamera ja Walkman®-MP3-soitin sekä VAIO™-tietokoneista ja ammattilaisten teräväpiirtoisista broadcasting-välineistä, kuten XDCAM™ HD. Sony tarjoaa teräväpiirtoisia tuotteita tuottamisesta esittämiseen. Sen elektroniikka, musiikki, kuvat, pelit ja online-liiketoiminta tekevät yhtiöstä maailman johtavan viihdebrändin. Sony työllistää noin 170 000 työntekijää maailmanlaajuisesti.

Sony tekee pitkäaikaista yhteistyötä jalkapallon parissa. Se on UEFA Champions Leaguen virallinen sponsori vuoteen 2012 saakka, FIFA:n virallinen kumppani vuoteen 2014 saakka sekä kansainvälinen FIFA World Cup™ -sponsori vuosina 2010 sekä 2014.

Lisätietoja Sony Europesta saa osoitteeesta http://www.sony-europe.com ja http://www.sony-europe.com/presscenter

“Sony”, “BRAVIA”, PlayStation 3 ja “VAIO” ovat Sonyn rekisteröityjä tavaramerkkejä. “PlayStation” on Sony Computer Entertainment Inc.:n rekisteröity tavaramerkki. Muut mainitut tavaramerkit ovat rekisteröity omille omistajilleen