Via Kantonin nuudeleita on ateriauutuus Kiinan makumaailmasta

Via-valmisruokasarjan talven uutuus vie makumatkalle Etelä-Kiinaan.  Kantonin keittiö on kiinalaisista keittiöistä tunnetuin, niin meillä Suomessa kuin muualla maailmassa. Tunnusomaista keittiölle on hapanimeläkastiketta sisältävät ateriat kasviksilla.  Via Kantonin nuudeleita -aterian valmistuksessa on muiden Via-aterioiden tapaan hyödynnetty HK Ruokatalolla käytössä olevaa MicVac-pakkausteknologiaa.

Via-sarja on valmisruokien trendikäs edelläkävijä, joka tarjoaa makumatkoja eri puolille maailmaa. Erityisesti edustettuna ovat Aasian ja Välimeren seudun herkulliset maut.

Sarjan uusin ateria tulee suoraan Etelä-Kiinan makumaailmasta, Kantonin alueen keittiöstä. Via Kantonin nuudeleita -ateria sisältää mureita porsaansuikaleita, porkkanaa, valkokaalia, bambuversoja, mustasientä, soijapapuja ja nuudelia herkullisessa hapanimeläkastikkeessa. Tuotteelle on myönnetty Sydänmerkki, eli se on omassa tuoteryhmässään parempi valinta suolan ja rasvan kannalta.

Kaikkien Via-valmisaterioiden erinomaisen maun ja rakenteen takana on hellävarainen MicVac-teknologia, mikä tarkoittaa höyrykypsennystä. Valmistusvaiheessa pakkauksen sisälle pääsevä höyry kypsentää ruuan.

Mikrouunissa lämmitettävä ateria on valmis nautittavaksi kun se viheltää. MicVac-menetelmä säilyttää kasvikset rapeina ja pastan sille ihanteellisesti ”al dente”. Myös vitamiinit säilyvät pakkausmenetelmän ansiosta paremmin.

Uudet mikroateriat ovat kaupoissa helmikuun alussa. Hinta noin 4,10 € / 320 gramman pakkaus.

Tuoteryhmäpäällikkö Piia Hakala, p. 010 570 2163, piia.hakala@hkruokatalo.fi

Markkinointipäällikkö Laura Lindström, p. 010 5702576, laura.lindstrom@hkruokatalo.fi

Kuvat: www.hookoo.fi/kuvapankki

HK Ruokatalo Oy kuuluu HKScan-konserniin. HK Ruokatalo valmistaa ja markkinoi lihaa, lihavalmisteita ja valmisruokia. HK Ruokatalon tuotemerkit Suomessa ovat HK ja Kariniemen. Vuonna 2011 kotimaan liikevaihto oli 812,4 miljoonaa euroa ja yhtiön palveluksessa oli vuoden 2011 lopussa 2 564 henkeä. Lisää tietoa HK Ruokatalosta: www.hkruokatalo.fi