Viihteen uusi luokka – Sony Blu-ray Disc ja Home Cinema -järjestelmät

Neljä kertaa Full HD-kuvaa suurempi tarkkuus, avaruusajan kaiutinteknologiaa, ja elokuvia ja musiikkia kaikkialta maailmasta

• Jopa neljä kertaa Full HD:tä tarkempi kuvanlaatu
  • Voimakas ja syvä ääni tarkoilla Magnetic Fluid–kaiuttimilla
  • Verkkoviihteen laatua parantavat Super Bit Mapping ja Internet Picture Enhancer
  • Entistä terävämpi kuvan laatu: Digital Cinema 4K saa aikaan nelinkertaisesti nykyistä paremman täysteräväpiirtokokemuksen
  • Huippulaatuista online-viihdettä tarjoaa Super Bit Mapping ja Internet Picture Enhancer

Sen uskoo, kun näkee

Hyvä viihde on yllättymistä, itsensä unohtamista ja hetkeen uppoutumista. Sitä tarjoavat Sonyn Blu-ray-soittimet ja -kotiteatterijärjestelmät.

Kaikki alkaa kuvanlaadusta, joka on aiempaa tarkempi ja kirkkaampi – toimii kuvanlähteenä Blu-ray, DVD tai internetistä toistetut tv-ohjelmat. Jopa YouTube-videoiden kuvanlaatu lähestyy HD-tasoa.

Äärimmäisen laadukkaan kuvan ystäville BDP-S790 Blu-ray-soitin tarjoaa varsinaisen herkun: mahdollisuuden skaalata elokuvat digitaalisten elokuvateatterien tasolle 4K-resoluutioon. Käytännössä tämä tarkoittaa jopa neljä kertaa suurempaa tarkkuutta nykyiseen Full HD -standardiin verrattuna.

Äänenlaatu uudelle tasolle

Sonyn uudet kotiteatterijärjestelmät tarjoavat tasaisen ja puhtaan äänimaailman niin räjähtäviin Hollywood-spektaakkelin 3D-surround-efekteihin kuin pienieleisen TV-draaman intiimiin tunnelmaan.

Sisäänrakennettu automaattinen äänenvoimakkuuden säätö osaa tasoittaa äänentasoja automaattisesti, jolloin yllättävät piikit (esimerkiksi äänekkäät mainokset) eivät riko tärykalvoja. Toiminto osaa myös tarkentaa äänikuvan vuorosanoihin ja hiljaisiin kohtiin, jolloin räjähdysten sijaan etualalle äänimaisemassa pääsevät juonenkäänteet ja draama.

Tärkeä parannus on automaattisen kalibroinnin kehittyminen, minkä ansiosta kaiuttimien sijoittaminen täydellistä äänimaisemaa hakiessa helpottuu. Osassa Sonyn uusista kotiteatterijärjestelmistä takakaiuttimet ovat langattomat, mikä helpottaa niiden sijoittamista.

Lisäksi uudet N-sarjan kotiteatterijärjestelmät hyödyntävät kaiuttimissaan Magnetic Fluid -teknologiaa. Tämä tarjoaa käytännöllisesti katsoen virheettömän äänen vähemmällä energiankulutuksella ja perinteistä pienikokoisemmilla kaiuttimilla.

Sisällössä runsauden pulaa

Yhä useammassa Sonyn Blu-ray-soittimessa ja kotiteatterijärjestelmässä on sisäänrakennettu Wi-Fi-sovitin, jolla pääsee nauttimaan ja jakamaan verkkoviihteen valtavasta valikoimasta LED TV:llä. Soittimella pääsee pilvipohjaiseen Sony Entertainment Network Music Unlimited -palveluun, josta löytyy yli viisitoista miljoonaa kappaletta suurilta levy-yhtiöiltä, tärkeimmiltä indie-yhtiöiltä sekä julkaisijoilta maailmanlaajuisesti.

Kuuntelun tai katselun aikana voi nappia painamalla hakea lisää tietoa soivasta laulusta tai elokuvasta. Jos taas haluaa jakaa musiikkia tai valokuvia älypuhelimesta tai tabletista, se onnistuu helposti”heittämällä” haluttu sisältö puhelimen tai tabletin ruudulta langattomasti Blu-ray-soittimeen tai kotiteatterijärjestelmään.

Sama onnistuu tietokoneella oleville elokuville ja musiikille, joita voi toistaa suoraan langattoman kotiverkon avulla televisioruudulla. Kätevyyden huipuksi älypuhelinta voi käyttää viihdelaitteiden kaukosäätimenä sekä näppäimistönä verkossa surffatessa.

Kyse on yksinkertaisesti siitä, että Sony tekee viihteestä nauttimisesta vaivatonta ja monipuolista.

Uusi luku viihde-elektroniikassa

“Viihteestä nauttimisen tavat ovat murroksessa ja uudet Blu-ray-soittimemme ja kotiteatterijärjestelmämme heijastelevat tätä muutosta”, kertoo Sonyn Euroopan audio- ja videolaitteiden liiketoimintajohtaja Joss Kaldenberg.

”Huolella kerätty DVD- tai Blu-ray-kokoelma ei enää ole keskeistä, vaan verkosta löytyvä sisältö on yhä kiinnostavampaa, ja siitä halutaan nauttia parempilaatuisena kuin tietokoneen ruutu mahdollistaa. Uusimmat mallimme ovat suunniteltu nimenomaan erilaisia sisältöjä silmällä pitäen: YouTube-pätkistä televisio-ohjelmien verkkoarkistoihin ja musiikin kuuntelemiseen paremmalla äänen- ja kuvanlaadulla kuin koskaan ennen”, Kaldenberg jatkaa.

Lisätietoja

Nordic Product Manager Andreas Ritterfeldt, +45 43 55 72 08 / andreas.ritterfeldt@eu.sony.com

Lisätiedot, kuva- ja tuotelainapyynnöt

Viestintätoimisto Taitomylly, Tuomas Niska, 010 239 3307 / sony.press@taitomylly.fi

Kuvia tuotteista löytyy osoitteesta www.sonynordicimages.net

Sony on johtava kansainvälinen ääni-, kuva-, viestintä- ja informaatiotekniikan kehittäjä niin yksityis- kuin ammattituotteissa ympäri maailman. Sonyn AV-tuotteiden tunnetuimpia tuotemerkkejä ovat BRAVIA™, Cyber-shot™, Handycam® ja Walkman® ja VAIO™. Ammattilaiskäyttöön Sonylla on huippuluokan teräväpiirtotuotteita tuottamisesta esittämiseen, esimerkiksi XDCAM™ HD -kamera. Sonyn kattava HD-mallisto ja elektroniikka, musiikki, kuvat, pelit ja online-liiketoiminta tekevät yhtiöstä maailman johtavan viihdebrändin. Sony työllistää noin 170 000 työntekijää maailmanlaajuisesti.

Sony tekee pitkäaikaista sponsorityötä jalkapallon kanssa. Sony oli virallinen UEFA Champions Leaguen sponsori vuoteen 2012 saakka ja on FIFA:n virallinen kumppani vuoteen 2014 ja kansainvälinen FIFA World Cup™ -sponsorikumppani vuosina 2010 ja 2014.

Lisätietoja Sony Europesta saa osoitteesta http://www.sony-europe.com/ ja http://www.sony-europe.com/presscenter/

Sony, WALKMAN, VAIO, Cyber-shot, Handycam, α, BRAVIA ja XDCAM ovat Sonyn rekisteröityjä tavaramerkkejä. “PlayStation” on Sony Computer Entertainmentin rekisteröity tavaramerkki. Muut mainitut tavaramerkit on rekisteröity omille omistajilleen.