Walkman Z - intohimoisille musiikin ystäville

Ensimmäinen Android-pohjainen Sony Walkman kaikkeen mobiiliviihteeseen

• Erinomainen nappikuulokeääni S-Master MX -digitaalivahvistimella ja Clear Audio -teknologialla
  • Kaikki irti musiikista valmiilla sovelluksilla ja Android Marketista saatavilla.
  • Music Unlimited – miljoonia kappaleita suoraan verkosta
  • Sisäänrakennettu xLOUD-kaiutin ja ergonominen muotoilu
  • Laaja yhdistettävyys DLNA-, HDMI- ja Bluetooth-yhteyksillä
  • Tarkka 10,9 cm (4,3”) LCD-kosketusnäyttö
  • Sisältöä helppo siirtää iTunesilla tai Windows Explorerilla

Uusi Walkman Z on Sonyn ensimmäinen kannettava laite kaikkeen mobiiliviihteeseen. Android-pohjainen Walkman Z on suunniteltu intohimoisille musiikin ystäville.

Erinomainen äänenlaatu

Walkman Z:ssa on ennen kaikkea erinomainen äänenlaatu. Siihen on integroitu Sonyn alun perin kotiteatterijärjestelmiä varten suunniteltu S-Master MX -digitaalivahvistin, joka vähentää kohinaa ja häiriöitä. Walkman Z käyttää viittä eri Sonyn Clear Audio -teknologiaa laadukkaan äänen välittämisessä nappikuulokkeisiin.

Musiikkikokoelman selaaminen on yksinkertaista W.Control-sovelluksella, jonka käynnistäminen on yhden napin takana. Kokoelmaa voi käydä läpi, selailla kansitaidetta tai katsella visualisaatioita. Walkman Z osaa järjestellä musiikkikokoelman SensMe-toiminnon avulla. Valittavana on 14 eri tunnelmaan pohjautuvaa dynaamisesti luotua kanavaa eri tilanteisiin ja fiiliksiin.

Rajattomasti uutta musiikkia

Walkman Z ei tarvitse tietokonetta uusien musiikkimaailmojen löytämiseen. Sisäänrakennetulla Wi-Fi-yhteydellä Walkman Z:n voi yhdistää suoraan Sony Entertainment Networkin pilvipohjaiseen Music Unlimited -palveluun, josta löytyy miljoonia kappaleita ja kymmenittäin kanavia.

Walkman Z on samalla Sonyn ensimmäinen Android-käyttöjärjestelmällä toimiva kannettava viihdesoitin. Mukana on useita valmiiksi asennettuja sovelluksia ja lisää voi hankkia alati kasvavasta Android Marketin valikoimasta.

Tehty jaettavaksi

Walkman Z:n ergonomiseen muotoiluun upotetulla xLOUD-kaiutinjärjestelmällä musiikin kuunteleminen onnistuu seurassa myös ilman kaiutintelakkaa.

Musiikin lisäksi muun Walkman Z:nsisällön jakaminen onnistuu helposti sekä kotona että liikenteessä. DLNA-yhteensopiviin laitteisiin voi yhdistyä langattomasti, jolloin musiikkia, kuvia ja videoita voi kosketusnäytöllä”heittää” Walkmanista suoraan televisioon, tietokoneelle tai kodin äänentoistolaitteistoon.

Walkman Z:n voi myös yhdistää televisioon micro-HDMI:llä kuvista, peleistä ja HD-tasoisista videoista nauttimiseen. Bluetoothilla Walkmanin voi yhdistää langattomasti kaiuttimiin, kuulokkeisiin, hifi-järjestelmiin tai auton äänentoistoon.

Vähäheijastuksinen LCD-näyttö visuaaliseen viihteeseen

Musiikki, videot, pelit ja sovellukset näyttävät hyviltä 4,3” LCD-monikosketusnäytöllä, jonka pinta on erityisen heijastamatonta materiaalia. Kosketusnäyttö on herkkä, ja kaksiytiminen 1 GHz NVIDIA Tegra 2 –prosessori sujuvoittaa internetissä surffaamista, elokuvien katselua ja sovellusten käyttämistä.

Walkman Z1000 on saatavilla maaliskuussa 2012. 16 GB mallin hinta on 279 € ja 32 GB mallin hinta on 319 €.

Mika Ilves, Nordic Product Manager, Sony Nordic, +358 40 548 1680 / mika.ilves@eu.sony.com

Lisätietoja, kuva- ja tuotelainapyynnöt:

Viestintätoimisto Taitomylly, Tuomas Niska, 010 239 3307 / sony.press@taitomylly.fi

Kuvia tuotteista löytyy osoitteesta www.sonynordicimages.net

Sony on johtava kansainvälinen ääni-, kuva-, viestintä- ja informaatiotekniikan kehittäjä niin yksityis- kuin ammattituotteissa ympäri maailman. Sonyn AV-tuotteiden tunnetuimpia tuotemerkkejä ovat BRAVIA™, Cyber-shot™, Handycam® ja Walkman® ja VAIO™. Ammattilaiskäyttöön Sonylla on huippuluokan teräväpiirtotuotteita tuottamisesta esittämiseen, esimerkiksi XDCAM™ HD -kamera. Sonyn kattava HD-mallisto ja elektroniikka, musiikki, kuvat, pelit ja online-liiketoiminta tekevät yhtiöstä maailman johtavan viihdebrändin. Sony työllistää noin 170 000 työntekijää maailmanlaajuisesti.

Sony tekee pitkäaikaista sponsorityötä jalkapallon kanssa. Sony oli virallinen UEFA Champions Leaguen sponsori vuoteen 2012 saakka ja on FIFA:n virallinen kumppani vuoteen 2014 ja kansainvälinen FIFA World Cup™ -sponsorikumppani vuosina 2010 ja 2014.

Lisätietoja Sony Europesta saa osoitteesta http://www.sony-europe.com/ ja http://www.sony-europe.com/presscenter/

Sony, WALKMAN, VAIO, Cyber-shot, Handycam, α, BRAVIA ja XDCAM ovat Sonyn rekisteröityjä tavaramerkkejä. “PlayStation” on Sony Computer Entertainmentin rekisteröity tavaramerkki. Muut mainitut tavaramerkit on rekisteröity omille omistajilleen.