Zekleriltä uusi mallisto– silmien, kuulon ja hengityksen suojaukseen

Skydda lanseeraa uudelleen Zekler-tavaramerkkinsä, joka tarjoaa nyt paitsi silmiensuojaimia myös kuulon- ja hengityksensuojaimia. Valitettavan usein henkilönsuojaimia ei käytetä silloin, kun niitä tarvittaisiin, ja joskus niitä käytetään myös väärin. Uudella innovatiivisella mallistollaan Zekler toivoo voivansa lisätä henkilönsuojaimien käyttöä.

Ei riitä, että suojain toimii. Sen on tunnuttava mukavalta, eikä se missään tapauksessa saa haitata työn tekemistä, sillä silloin suojainta ei käytetä. Uusissa malleissaan Zekler panostaa sekä toimivuuteen, käyttömukavuuteen että muotoiluun, sanoo Skyddan Zekler-tuotteiden mallistopäällikkö Maria Wiland.

Zeklerin tuotekehittelyn keskeisenä tavoitteena on kehittää tuotteita, jotka ovat helppoja ja mukavia käyttää. Olipa sitten kyse silmien-, kuulon- tai hengityksensuojaimesta, sitä on pidettävä koko ajan siellä, missä työhön liittyy vaaratekijöitä. Silloin tarvitaan suojain, joka on sovitettu käyttäjän ja työtehtävän mukaan.

Voidakseen varmistaa, että tuotteet täyttävät käyttäjien vaatimukset, Zekler tekee testejä työpaikoilla, lähinnä rakennustyömailla ja teollisuudessa. Langansyöttöteknologiaa ja kestomagneettimoottoreita kehittävä IRO on yksi niistä teollisuusyrityksistä, jotka ovat testanneet Zeklerin uusia kuulonsuojaimia:

– Haluamme luonnollisesti osallistua sellaisten tuotteiden kehittämiseen, joita käytämme päivittäin. Siksi olemme kokeilleet Zeklerin uusia kupusuojaimia, sanoo Fredrik Rosell, IRO:n käyttö- ja kunnossapito-osaston kiinteistövastaava. Olemme saaneet sanoa mielipiteemme mm. suojaimien toimivuudesta, muotoilusta, käyttömukavuudesta, radioäänestä, myötäkuuntelusta ja säädettävyydestä, ja totuus on, että kaikki pitivät Zeklerin kupusuojaimia nykyisin käyttämiämme parempina. Parhaan arvosanan suojaimet saivat käyttömukavuudessa.

Myös uudet selkeät oppaat helpottavat oikeankokoisen, hyvin istuvan ja toimivan suojaimen löytämistä.

Suojalasien sovitusopas

Zekler on ainoa toimittaja, joka tarjoaa kokoryhmiin Small, Medium ja Large ryhmiteltyjä suojalaseja, mikä helpottaa oikeankokoisten lasien valitsemista. Kotisivuilta on helppo löytää omaan käyttötarkoitukseen oikeat silmiensuojaimet ja valita esim. oikea linssiväri, mahdollinen huurtumissuojaus ja tarvittavat säätömahdollisuudet.

Opas kuulonsuojaimien vaimennustason valintaan

Zeklerin kuulonsuojaimia varten on nyt saatavana opas, jonka avulla on helppo valita oikea tuote. Oppaassa Zekler on porrastanut suojaimien vaimennustasot asteikolla 1, 2 ja 3 helpottaakseen suojaimen valintaa.

Tehokkaat hengityksensuojaimet
Zeklerin uudet hengityksensuojaimet ovat erittäin tehokkaita, lähinnä suodatinmateriaalin koostumuksen ansiosta. Se suojaa hengityksen tehokkaasti hiukkasilta ja pitää uloshengitysvastuksen alhaisena. Lisäksi Zekler on panostanut paljon suojaimien istuvuuteen ja käyttömukavuuteen, sillä se on ratkaisevaa suojausteholle ja valmiudelle käyttää hengityksensuojaimia.

Zeklerin uudet tuotteet tulevat kauppoihin viikolla 40.

Lisätiedot ja kuvat
www.zekler.com tai

Jukka Peura, Avainasiakaspäällikkö Skydda Suomi Oy

Puh: 0201 523 205