• Zmarta/

Zmarta Group viimeistelee Insplanetin yrityskaupan ja kasvaa Pohjoismaiden suurimmaksi toimijaksi

Tämä asiakirja ei ole lehdistötiedote eikä se koske Insplanet AB (publ):n osakkeenomistajille tarkoitettua tarjousta. Tarjoukseen ja sen ehtoihin liittyvä informaatio löytyy täältä.

Tämä asiakirja on yleinen tiedote. Tämä asiakirja ei ole tarjousasiakirja eikä se sellaisenaan muodosta Insplanetin tarjousta tai kehotusta vastata Insplanetista tehtyyn tarjoukseen.

Tätä tiedotetta ei saa jakaa tai levittää, kokonaan, osittain, suoraan tai välillisesti Australiassa, Etelä-Afrikassa, Hong Kongissa, Japanissa, Kanadassa, Uudessa-Seelannissa tai Yhdysvalloissa tai näihin maihin tai millään sellaisella alueella tai mihinkään sellaiselle alueelle, jossa ostotarjous olisi soveltuvan lain vastainen tai muiden Ruotsin lain määrittämien seikkojen vastainen.

Zmarta Group jatkaa elokuussa 2018 tekemäänsä ostotarjoustaan Insplanet AB (publ):sta. Zmartalla on nyt Pohjoismaiden laajin verkkoalusta, jolla on kuluttajien taloudenhallintaan tarkoitettuja digitaalisia vertailupalveluja. Zmarta haastaa perinteisiä toimijoita, tarjoaa kuluttajille mahdollisuuden parantaa taloudellista tilannettaan ja lisää läpinäkyvyyttä.

Zmarta Group on tehnyt Insplanetin osakkeenomistajille ostotarjouksen, jonka ansiosta yhtiö on saanut haltuunsa 98 prosenttia Insplanetin osakkeista ja äänistä. Zmarta Group tuleekin jatkamaan osakkeiden hankkimista.

”Zmarta voi nyt tarjota Pohjoismaiden parhaan alustan, jossa voi vertailla kotitalouksien suurimpia menoja – vakuutuksia, lainoja ja sähkösopimuksia. Tällä tavalla kuluttajien on mahdollista säästää aikaa ja rahaa. Seuraava askel on laajentaa näitä tuotevertikaaleja meidän päämarkkinoillamme ja hyödyntää osaamista, jota löytyy näissä molemmissa yrityksissä. Tällä tavalla voimme tarjota parhaat mahdolliset internetin vertailupalvelut. Insplanetilla on pitkä kokemus digitaalisista vakuutuspalveluista Ruotsissa. Zmartalla on vakaa markkina-asema Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Tavoitteena on laajentua ja muuttaa näitä markkinoita. Tämä luo meille hyvän pohjan laajentua näille markkinoille ja muuttaa niitä. Zmartasta tulee Pohjoismaiden laajin digitaalinen kuluttajien talouden vertailupalvelu”, toteaa Bauer Media Groupin Business Area Head OCP Björn Lander.

Zmarta on nyt johtava toimija kuluttajien talouteen liittyvissä vertailupalveluissa, jotka kattavat kulutusluottojen, asuntolainojen, vakuutusten ja sähköjen vertailemisen Pohjoismaissa. Insplanet on markkinajohtaja kuluttajien vakuutusten vertailussa Insplanet.com-alustan kautta. Näiden vertailualustojen tarkoituksena on lisätä markkinoiden läpinäkyvyyttä ilman piilokuluja.

”Internetin vertailupalvelut ovat lisänneet läpinäkyvyyttä jo monilla markkinoilla, mutta Pohjoismaiden vakuutusmarkkinoilla on yhä huomattava potentiaali. Pohjoismaiset kuluttajat eivät käytä näitä verkkopalveluja vielä yhtä paljon kuin muut eurooppalaiset kuluttajat. Pohjoismainen markkina ei ole vielä tarpeeksi läpinäkyvä. Meidän alustamme yhdistämällä voimme olla proaktiivisia ja antaa kuluttajille fiksuja neuvoja samalla, kun he saavat paremman yleiskuvan omasta taloudestaan”, sanoo Insplanetin toimitusjohtaja Tomas Jonson.

Kolmen vertikaalin – lainat, vakuutukset ja sähkö – perusteella Zmarta tulee nyt keskittymään tarjoamaan useita eri tuotteita samalla alustalla. Tämä seuraa Bauer Media Groupin strategiaa, johon myös Zmarta Group kuuluu. Bauer on investoinut useisiin internetin vertailupalveluihin Euroopassa, muun muassa Puolassa ja Tšekeissä. Kokonaisstrategiana on tarjota monta eri tuotetta markkinoiden johtavilla vertailualustoilla, joita tukevat vahvat brändit. Hiljattain yhtiö on perustanut ydinorganisaation, jonka johdossa toimii aiemmin Zmarta Groupin toimitusjohtajana työskennellyt Björn Lander.

”Bauerin internetin vertailualustat ovat nyt markkinajohtajia kuudella eurooppalaisella markkinalla. Ne ovat kaikki todella vahvassa asemassa digitaalisista kuluttajapalveluista puhuttaessa. Me haluamme vahvistaa näitä asemia ja kehittää laajoja internetin vertailupalveluja lisätäksemme läpinäkyvyyttä ja vertailukelpoisuutta kuluttajille. Olemme vakuuttuneita, että he pyrkivät etsimään näitä palveluita tärkeitä päätöksiä tehdessä– varsinkin koskien omaa talouttaan”, sanoo Björn Lander.

Lisätietoja varten ota yhteyttä:
Björn Lander, Global Business Area Head OCP
Bauer Media Group