Continu 225W uit een medische power supply in 3x5”formaat op basis van natuurlijke convectie

Powerbox, een van Europa’s grootste bedrijven op het gebied van power supplies, met meer dan 30 jaar ervaring in medische power supplies, introduceert haar nieuwste product, de Medline 225 serie, typisch toepasbaar voor medische BF (Body Floating) applicaties.

De nieuwe OFM225, met zijn 3 x 5 x 1.5” in afmetingen, is ontworpen voor een vermogen van continu 225W op basis van natuurlijke convectie en 40ºC omgeving temperatuur. Dit vermogen kan oplopen tot continue 325W met 12 CFM geforceerde luchtkoeling. Meerdere units kunnen ook parallel met load sharing geplaatst worden. Ontwikkeld voor type BF applicaties weerstaat de unit 4000VAC op zowel ingang/uitgang en aarde, heeft een lekstroom van

Met behulp van “one step conversion” topologie, waarbij power factor correctie, isolatie en regulering gecombineerd zijn in één conversiestap, blijft het aantal gebruikte componenten hierdoor onder de 120. Dit is uniek in de markt. Het lage aantal componenten draagt bij aan een efficiëntie van 93%, zero load power van500,000h. Overspanningsprotectie evenals de overcurrent protectie en short circuit protectie met automatisch herstel dragen bij aan de operationele betrouwbaarheid, die verder aangevuld wordt door de intelligente temperatuurbeveiliging. Laatstgenoemde reguleert het vermogen in het geval van te hoge temperatuur, laat de levensverwachting stijgen en vermindert het risico van volledig uitschakelen bij een te hoge temperatuur.

Met een nominale ingangsspanning van 100-240V 50/60Hz en de beschikbare uitgang varianten met 12, 15 en 24VDC (12 en 15VDC worden later dit jaar vrijgegeven) passen deze nieuwe voedingen in zeer veel medische applicaties wereldwijd.

De serie voldoet onder andere aan de volgende veiligheid standaarden: IEC 60601-1 en 60950-1, EMC IEC60601-1-2, IEC61204-3, en EN55011 Class B, inclusief bijbehorende Noord-Amerikaanse versies. Milieu eisen RoHS, REACH en WEEE zijn ook gecertificeerd.

www.prbx.com

Powerbox Benelux BV

Boschstraat 34
4811 GH Breda
The Netherlands

Phone: + 31 76 501 58 56
Fax: + 31 76 501 58 17
Email: info.nl@prbx.com

Powerbox, opgericht in 1974, is een van Europa's grootste power supply producenten. Met het hoofdkantoor in Zweden en lokale kantoren in 15 landen op vier continenten bedient Powerbox klanten over de hele wereld.

Met de uitgebreide competentie, ervaring en product gamma combineert Powerbox de rol van consultant en leverancier, en versterkt hierdoor positie van de klant t.o.v. de concurrentie door het adviseren en leveren van een optimale power oplossing.

Multimédia