Gratis Open Source Wood 3D-designobjecten voor BIM- en CAD-software

Metsä Wood’s Open Source Wood-initiatief en ProdLib, een gratis bibliotheek van 3D-designmodellen, bundelen hun krachten om de nieuwste ontwikkelingen in de houtbouw eenvoudig voor iedereen bereikbaar te maken. Via de ProdLib-bibliotheek kunt u nu alle elementen die beschikbaar zijn op het Open Source Wood-platform downloaden naar uw ontwerpsoftware.

Het Open Source Wood-initiatief is gestart door Metsä Wood, de Finse voorloper op het terrein van houtbouw.  Het is een onafhankelijk en open portaal waaraan iedereen een bijdrage kan leveren en waar architecten, ingenieurs en studenten ontwerpen kunnen uploaden en door collega's kunnen laten beoordelen en bespreken. De beste ideeën worden beoordeeld door experts van Metsä Wood. Open Source Wood is ook één van de belangrijkste digitaliseringsprojecten binnen de houtindustrie, ondersteund door het Finse Ministerie van Milieu.

Eenvoudig toegang tot 3D-modellen

ProdLib omvat gecategoriseerde en up-to-date productbibliotheken van toonaangevende fabrikanten. Er zijn duizenden 3D-designobjecten beschikbaar in de populairste BIM- en CAD-softwareformaten.

“Open Source Wood heeft het delen van modulaire houtelementen mogelijk gemaakt. Via ProdLib zijn deze nu eenvoudig direct beschikbaar in 3D-formaat voor de ontwerpers”, zegt Tuukka Kyläkallio, Business Development Manager, Metsä Wood, verantwoordelijk voor het Open Source Wood-initiatief. “Dit is de eerste stap. Wij werken constant aan de ontwikkeling van de beschikbaarheid en bruikbaarheid van de houtoplossingen die op het platform gedeeld worden.”

“De nieuwe Open Source Wood-bibliotheek omvat wand-, dak- en vloerelementen, die compatibel zijn met Revit-, AutoCAD- en ArchiCAD-software”, zegt Janne Virtanen, Algemeen directeur, ProdLib. “We nodigen alle architecten en bouwkundige stabiliteitingenieurs uit om van deze nieuwe ontwikkeling te profiteren.”

De nieuwe Open Source Wood-elementbibliotheek op ProdLib is beschikbaar via een webbrowser na online registratie of downloadbaar als desktoptoepassing.

Bekijk deze korte video om te zien hoe 3D-designobjecten worden toegepast in ontwerpsoftware voor de bouw.

Afbeeldingen: https://databank.metsagroup.com/l/xhMvFVkG8gkR

Neem voor meer informatie contact op met:opensourcewood.com
Tuukka Kyläkallio, Business Development Manager, Metsä Wood
tuukka.kylakallio@metsagroup.com, mobiel +358 40 6530 466 www.prodlib.com
Janne Virtanen, Algemeen directeur, ProdLib
janne.virtanen@prodlib.com, mobiel +358 50 5914 822

www.metsawood.nl

Metsä Wood is een van de toonaangevende Europese producenten van samengestelde houtproducten. We verzorgen de levering aan drie marktsegmenten: bouw, industrie en distributie. Onze primaire producten zijn Kerto® LVL, Finnjoist I-liggers, multiplex en andere houtproducten. We verkopen ook Scandinavisch hout geproduceerd door Metsä Fibre.

In 2018 bedroeg de omzet van Metsä Wood 0,4 miljard euro en er zijn ongeveer 1500 mensen werkzaam. Metsä Wood is onderdeel van de Metsä Group.

Volg Metsä Wood: Facebook | LinkedIn | Twitter | Instagram | Pinterest

Abonneren