De 7 beste artikeltips van Readly voor het nieuwe jaar - een selectie van inspirerende vrouwen

Maria Hedengren, CEO van digitale all-you-can-read magazine app Readly, deelt haar jaarlijkse lijst met favoriete artikelen over inspirerende vrouwen.

1. Afgelopen herfst werd de 32-jarige Audrey Gelman de eerste zichtbaar zwangere vrouw ooit die op de cover van een business krant stond. Als CEO en mede-oprichter van The Wing, een groeiende co-workingruimte voor vrouwen, creëert ze een inclusiviteit en een belangrijke context voor ondernemende vrouwen. INC Magazine: http://bit.ly/2M4ofvK.
  2. Jacinda Ardern was 37 toen ze premier werd van Nieuw-Zeeland. Daarnaast was zij het tweede vrouwelijke staatshoofd ter wereld die kinderen kreeg tijdens haar ambtstermijn. Na de gruwelijke rechtse terreuraanslag waarin een man het vuur op de moskeeën in Christchurch opende, kleedde Jacinda zich in een sluier om respect te tonen en de verdeeldheid in het land te onderdrukken.Time Magazine Europe: http://bit.ly/38Q2N7D
  3. Whitney Wolfe Herd is de CEO en oprichtster van Bumble - de dating-app met meer dan 22 miljoen gebruikers waarin vrouwen de eerste stap zetten. In het artikel vertelt ze over de inspirerende manier waarop ze haar bedrijf bouwt, met meer dan 80% vrouwelijke werknemers en een duidelijke visie om vrouwen over de hele wereld meer empowerment te geven. Fast Company: http://bit.ly/34wgLYT
  4. Nancy Pelosi is een duidelijk voorbeeld van het feit dat geen enkele uitdaging te groot is (zoals het afzetten van een van de machtigste mannen ter wereld), wanneer je kracht haalt uit je ideologie en innerlijke kompas. Pelosi is al lange tijd de voorste figuur in de strijd voor abortusrechten en hielp vrouwen door heel Amerika hun stem uit te brengen. Lees meer over het pad van de 79-jarige Pelosi waarin zij het opnam tegen Trump voor de staatswet - in het oktobernummer van New York Magazine: http://bit.ly/2Q2tiho
  5. "Niets definieert dit jaar beter dan Greta Thunberg's bewonderenswaardige strijd voor het klimaat. We hebben dit jaar veel over Greta gelezen, maar toen ik het artikel in Time Magazine las, die Greta nomineerde als Persoon van het Jaar, raakte ik echt geïnspireerd. Stel je voor dat een enkele persoon zo'n impact op de wereld kan hebben", aldus Maria Hedengren: http://bit.ly/36NUZkV
  6. De veelgeprezen Filipijnse journaliste Maria Ressa is de oprichtster van Rappler - de nieuwssite die nepnieuws bestrijdt. Gedurende het jaar ontving zij dood- en verkrachtingsbedreigingen en werd zij twee keer gearresteerd - onlangs nog omdat zij zich kritisch had uitgesproken tegen president Rodrigo Duterte. Lees meer over Mary's strijd voor waarheid en democratie in Time Magazine, waar ze wordt geprezen als de "Guardian of Truth"http://bit.ly/36RrvCR
  7. Meghan Markle werd gevraagd om de cover van het septembernummer van Vogue te versieren, maar zorgde er in plaats daarvan voor dat ze het roer overnam als gastredacteur en 15 invloedrijke vrouwen op de cover plaatste onder het thema "Forces to Change". Het septembernummer van Vogue draait dus niet alleen om de nieuwste herfstmode, maar ook om diversiteit, inclusie en inspirerende vrouwen: http://bit.ly/2rOMHdV

Readly is een digitale service, die haar gebruikers middels een app ongelimiteerde toegang biedt tot meer dan 3.000 nationale en internationale magazines. De service is snel, makkelijk in gebruik en biedt de gebruiker ongelimiteerd gebruik op tot wel vijf apparaten, zodat het hele gezin leesplezier kan hebben van hetzelfde abonnement. Met verschillende slimme functies, zoals ‘Favoriete selectie’, ‘Artikel zoeken’ en ‘Offline Lezen’, wordt het voor de gebruiker nog makkelijk om optimaal gebruik te maken van Readly. Readly werd in 2013 opgericht in Zweden. Na de focus op Zweden, Groot-Brittanië en Duitsland, richt Readly zich steeds meer op wereldwijde uitbreiding met onder andere landen als Oostenrijk, Zwitserland en nu ook Nederland.

Documenten & Links