Readly haalt nieuwe investering van 15 miljoen euro binnen

Sinds de oprichting van het Zweedse bedrijf in 2012, is Readly een pionier op de markt voor digitaal tijdschrift-abonnementen door haar gebruikers onbeperkt toegang te bieden tot zowel nationale als internationale tijdschriften van gerenommeerde uitgeverijen. Met hun aanwezigheid in acht belangrijke Europese landen en de VS, genereert Readly al meer dan tweederde van zijn inkomsten buiten Zweden. Het ingezamelde geld zal voornamelijk worden gebruikt om de aanhoudende groei in de huidige Europese markten voort te zetten.

Maria Hedengren, CEO van Readly, zei het volgende over de investering: "De uitgevers van tijdschriften zijn nog maar net begonnen met de verplaatsing van offline naar online, en we verwachten dat tijdschriften snel de digitale marktpenetratie zoals die van andere media, zoals film of muziek, zal bereiken. Readly zal deze transformatie van digitale magazines in Europa en daarbuiten blijven leiden. Voor deze volgende stap van onze groei, zijn we erg blij met de voortdurende steun van onze huidige investeerders en nu ook die van ervaren beleggers als "AP3". Dit is voor ons een bewijs van het feit dat we erin geslaagd zijn vertrouwen op te bouwen in ons bedrijfsmodel, ons team en de markt ".

In maart 2019 werd het Zweedse bedrijf door Financial Times benoemd in de top 200 van snelstgroeiende bedrijven van Europa.Afgelopen mei lanceerde Readly haar service in Italië en breidde het portfolio aan tijdschriften verder uit naar 4000 verschillende titels.

Voor de transactie trad ABG Sundal Collier op als financieel adviseur en global coördinator; Baker McKenzie trad op als juridisch adviseur.

Voor meer informatie en/of vragen, neem contact op met onderstaande gegevens.

Tags:

Documenten & Links