• news.cision.com/
  • Readly/
  • Readly in Review 2019 laat zien waar Nederlandse magazine lezers echt interesse in hebben

Readly in Review 2019 laat zien waar Nederlandse magazine lezers echt interesse in hebben

Report this content

Celebrities, wetenschap & technologie - de populairste onderwerpen onder Nederlanders in 2019

Volgens Readly, de digitale magazine app, waren Nederlanders het meest geïnteresseerd in het bladeren door gossip magazines, wetenschappelijke artikelen lezen en diep in technologisch nieuws duiken in 2019. Elk jaar bekijkt Readly welke magazines in zijn portfolio van 4500 titels gelezen worden en welke uitgaven het populairst zijn per land. Uit de gegevens, waarin 250 Nederlandse titels zijn meegenomen, blijkt dat Nederlanders geïnteresseerd waren in...

De populairste categorieën in Nederland op basis van het aantal Nederlandse lezers van Nederlandse magazines

1. Celebrities & Entertainment
  2. Lifestyle
  3. Tech, Gadgets & Home Entertainment
  4. Automotive
  5. Gezondheid & Fitness
  6. Eten & Drinken
  7. Wetenschap & Natuur
  8. Huis & Tuin
  9. Reizen & Regionaal
  10. Craft & DIY

“Uit het onderzoek blijkt dat het aantal lezers tussen categorieën weinig verschilt. Lezers kunnen genieten van verschillende categorieën tijdschriften zonder hiervoor te betalen, zoals zij bij een kiosk zouden doen. Dit is een van de vele redenen waarom wij sterk geloven in ons businessmodel van een all-you-can-eat abonnement voor een vast bedrag per maand. Dat is wat consumenten willen. Kijk maar naar Netflix en Spotify.” aldus Liana de Wit, Growth Manager voor Nederland bij Readly.

Meest populaire titels in Nederland op basis van het aantal Nederlandse lezers van Nederlandse tijdschriften

1. Weekend
  2. Party
  3. Vriendin
  4. Quest
  5. Quote
  6. Auto Review
  7. iCreate
  8. National Geographic
  9. JAN
  10. c’t Magazine

De meest gelezen titel in Nederland is het gossip magazine Weekend. Maar achter het feel-good escapisme van het lezen over schandalen, liefdesverdriet en geheimen, is er een voortdurende interesse in technologie en wetenschap, zoals de ranglijst van de top tien magazines laat zien.

“Voor Nederlandse Readly lezers is het makkelijk om toe te geven aan guilty pleasures. Het is geen verrassing dat gossip magazines populair zijn, gezien dit ook het geval is in andere landen, maar dat wil niet zeggen dat Nederlanders niet geïnteresseerd zijn in serieuze onderwerpen zoals wetenschap en technologie. Lezers kunnen toegeven aan hun guilty pleasures zonder hun interesses op te geven. De app biedt toegang tot dit allemaal, zoals we ook terugzien in populaire tijdschriften zoals Quest, iCreate, National Geographic en c’t Magazine. ” aldus Liana de Wit, Growth Manager voor Nederland bij Readly.

De covers die in 2019 de meeste Nederlandse aandacht trokken.

1. Quest Psychologie, ‘Lekker niksen’
  2. Quest, ‘Liever lui dan fit?’
  3. Quote, ‘Familie’

“Hiermee kijken we verder dan de titels en zoomen we in op wat er op de populairste covers staat onder Nederlandse lezers. Nu zien we dat covers zoals ‘Lekker niksen’ over welzijn en ‘Liever lui dan fit’ over gezondheid de meeste aandacht trokken van Nederlandse lezers. Dit wijst erop dat welzijn en gezondheid hoog op de agenda stonden voor lezers in 2019.”, aldus Liana de Wit, Growth Manager voor Nederland bij Readly.

Over Readly - Readly is een digitale abonnementsdienst waarmee gebruikers onbeperkte toegang hebben tot bijna 5.000 nationale en internationale magazines - allemaal in één app. Readly is in 2012 opgericht door Joel Wikell in Zweden en is vandaag één van de meest toonaangevende bedrijven in Europa met gebruikers in 50 markten. In samenwerking met ongeveer 800 uitgevers wereldwijd digitaliseert Readly de magazine sector, waardoor hoogwaardige inhoud gepreserveerd en herontdekt kan worden. In 2019 verspreidde Readly meer dan 120.000 nummers van magazines die meer dan 82 miljoen keer zijn gelezen. www.readly.com

Tedje Fliers
PR Consultant Netherlands

Readly International AB: Honnörsgatan 20, 352 36 Växjö, Sweden