ET GODT ÅR FOR ADVANIA

Solid vekst i alle markeder og betydelig økning i omsetning og resultat for 2017.

• Omsetning økt med 60% fra SEK 1.747 millioner i 2016 til SEK 2.804 millioner i 2017
  • Driftsresultat (EBITDA) økt med 59% fra SEK 162 millioner i 2016 til SEK 258 millioner i 2017

"2017 var et år med betydelig fremgang. I Sverige, vårt største marked, fortsatte vi å vokse og øke lønnsomheten. Vi presterte vekst på Island, samtidig som vi forbedret marginene og økte vår markedsandel. I Norge skiftet vi fokus mot Microsoft 365, vi økte salget og har snudd røde tall til sorte. Vår kundetilnærming gir Advania konkurransefortrinn i et raskt omskiftende IT-marked. Vi ser frem til å utvikle oss videre i de kommende årene," kommenterer Gestur Gestsson, konsernsjef i Advania.

Advania’s årsrapport for 2017 er tilgjengelig på engelsk og svensk på www.advania.com/about#annualreport

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Gestur Gestsson, CEO
E-post gestur.gestsson@advania.com Telefon +354 440 9000

Ola Maalsnes, CFO
E-post ola.malsnees@advania.com Telefon +46 (0)8 546 70 000

Espen B. Hartz, CEO Advania Norge
E-post espen-hartz@advania.no Telefon: +47 930 29 688

Om Advania

Advania er et nordisk IT-selskap fordelt på 22 lokasjoner i Sverige, Island, Norge og Danmark. Selskapet fokuserer på å hjelpe kunder med å forbedre ytelse med nyskapende bruk av tilgjengelige IT-plattformer og -tjenester. Advania bistår tusenvis av kunder, multinasjonale selskap, myndigheter og offentlige institusjoner, store, små og mellomstore bedrifter i alle deler av samfunnet. Advania har sine røtter tilbake til 1939 da en islandsk entreprenør grunnla et kontorutstyrsverksted i Reykjavik. I de følgende tiårene utviklet tre separate grener av IT-selskaper seg i de tre nordiske landene Island, Sverige og Norge. I 2012 ble selskapene slått sammen og Advania dannet. For ytterligere informasjon, vennligst besøk www.advania.com.

Tags: