Monobank lanserer Google Pay

Report this content

Som en av de første bankene i Norge tar Monobank mobilbetaling til et nytt nivå med Google Pay.

Fra i dag av kan alle som har kredittkort fra Monobank og en mobiltelefon med Android-operativsystem, få muligheten til å registrere kortet i Google Pay og bruke telefonen til å betale på internett og i alle bankterminaler som støtter kontaktløs betaling.

Et sentralt element i Monobanks strategi er å utnytte sin etablerte posisjon som digital nisjebank for å utvikle innovative fintech-løsninger for lån, innskudd og kredittkort som forbedrer kundenes bank- og betalings-opplevelse. Monobanks ambisjon er å raskt rulle ut og skalere nye og relevante løsninger til sine kunder og partnere.

"Monobank er en nisjebank med digitalt fremoverlente kunder. De forventer at vi skal være først ute med de beste løsningene. Derfor er vi stolte over å være blant de første som tilbyr betaling med Google Pay. Google Pay gjør det raskere, enklere og sikrere å betale på nett og i butikker. "sier Bent Gjendem, konsernsjef i Monobank.

Når en betaling gjennomføres via Google Pay, benyttes ikke den faktiske kortinformasjonen til å gjennomføre betalingen, men et virtuelt kortnummer slik at din kortinformasjon er helt trygg.

"Sikkerhet er ekstremt viktig for kundene våre og dermed også for oss. Vårt digitale kredittkort er et godt eksempel på dette. Det har engangs sikkerhetskoder, som gjør at kortinformasjon ikke kan misbrukes om den kommer på avveie. Både det fysiske og det digitale kortet vårt er kompatibelt med Google Pay», sier Gjendem.

Kontaktperson: Bent Gjendem, CEO, 996 11 996

Om Monobank
Monobank ASA er en heldigital bank som tilbyr Personlån, høyrentekonto og kredittkort. Monobank har et sterkt fokus på kundetilfredshet og fintech-løsninger. Banken ble etablert i Bergen i november 2015 med konsesjon fra Finanstilsynet, og lanserte i Finland i 2017. Banken er medlem av Bankenes Sikringsfond, noe som innebærer at alle bankinnskudd inntil to millioner kroner er dekket av innskuddsgarantien fra sikringsfondet.

For mer informasjon, besøk monobank.no.

Tags: