Nets inngår avtale med Commerzbank og passerer en viktig milepæl i Tyskland

Tysklands nest største bank, Commerzbank, har valgt Nets til å utvikle en strømlinjeformet løsning for behandling av korttransaksjoner gjort med bankkundenes kreditt-, debet- og forhåndsbetalte betalingskort.

Pressemelding, Nets Norway Branch: Torsten Hagen Jørgensen, som nylig er utnevnt til øverste ansvarlige for Issuing Solutions i Nexi Group, sier:

«Nexi Group har gjennom en årrekke oppnådd stor erfaring med å drive digitale betalinger gjennom hele verdikjeden av løsninger. Det er derfor en viktig milepæl for oss at Commerzbank har valgt å bruke våre modulære og fleksible bankrelaterte tjenester i Tyskland i fremtiden.»

Nexi-konsernet, som Nets er en del av, offentliggjorde sin nye strategi tidligere i høst på en kapitalmarkedsdag i Milano, hvor hovedambisjonen er å utbygge rollen som en ledende leverandør av digitale betalingsløsninger i Europa ytterligere.

I forbindelse med kunngjøringen av ny konsernledelsen i det fusjonerte selskapet ble landssjef for Nets i Danmark, Torsten Hagen Jørgensen, som kommer fra en stilling som adm. direktør i Nets Issuer & eSecurity Services, forfremmet til konserndirektør for Issuing Solutions-området, som primært omfatter tjenester for banker og som representerer cirka en tredjedel av den totale virksomheten i Nexi Group.

Om Commerzbank
Les mer på www.commerzbank.com

Om Nets

Nets formidler betalinger med bevisstheten om at enkelthet og sikkerhet utgjør fundamentet når betalingsløsninger skal bidra til å skape vekst, framdrift og gjøre hverdagen litt enklere for banker, virksomheter og forbrukere på tvers av Europa. Les mere på www.nets.eu. Nets er en del av Nexi-konsernet – en førende europeisk aktør i betalingsindustrien. Les mere på www.nexigroup.com.

For mer informasjon:

Peter Glüsing Pedersen, Head of Media Relations, Nordics