Chicago Pneumatic lanserer en avansert muttertrekker med sporbarhet och kvalitetssikring

– Gjennom ny intelligent teknologi forbedrer den nye CP86-serien produktiviteten

Den nye CP86-serien består av fire kraftige batteridrevne muttertrekkere med dreiemoment fra 300 Nm til 8100 Nm. Den nye serien fra Chicagos Pneumatic er den første på markedet med en app som gir umiddelbar tilbakemelding på jobbens utførelse. Hver modell er også tilgjengelig i tre varianter som er tilpasset kravene til forskjellige oppgaver. Den nye CP86-serien er tilpasset tøffe jobber innen energi-, gruve-, anleggs- og jernbaneindustrien. For eksempel med olje- og gassrørledninger, vindturbiner og tunge kjøretøy.

–   Den nye CP86 er en serie med 36 volts avanserte muttertrekkere med motstand, som består av fire modeller, er tilpasset hardt arbeid i all tungindustri og med tunge kjøretøy, forteller Peter B. Nilsson, Nordic Sales Manager i Chicago Pneumatic. Og innenfor hver modellserie finnes det også tre forskjellige varianter, hvorav to er koblet til en app for kvalitetssikring og sporing. Valget av muttertrekker avhenger av kravene som stilles i de tiltenkte oppgavene.

Grunnmodellen CP86 er utstyrt med en skjerm som blant annet viser det innstilte dreiemomentet og batteristatus. Denne modellen har et maksimalt dreiemoment på 8100 Nm. Alle modeller har sikkerhetsfunksjoner for brukeren, som en ekstra startknapp og et ergonomisk håndtak for best mulig grep.

Tilkoblede C- og CQ-modeller for kvalitetssikring og sporing
CP86-C (Connected) er koblet til mobilen og CPLinQ-appen via Bluetooth, og den viser alt fra ytelse og verktøystatus til rapporter om stramming. Den advarer også om mulige driftsforstyrrelser, noe som gjør det mulig for brukeren å forutse eventuelle verktøyproblemer før de oppstår, og utføre forebyggende vedlikehold. Med P-modus på verktøyet kan du lagre og laste ned forskjellige applikasjoner, men også velge dreiemoment eller dreiemomentvinkel. De forhåndsinnstilte applikasjonene sikrer mot feilinnstilte verdier og feil stramming.

–   Vår mest avanserte modell, CP86-CQ, er også koblet til CPLinQ-appen, men har i tillegg til C-modellen en mer strukturert back-end for kvalitetssikring, sporing og lagring av data for alle verktøyapplikasjoner og historikk, forteller Peter B. Nilsson.  Med all tilgjengelig datainformasjon kan brukeren spare tid og redusere feilfrekvensen. I tillegg inneholder informasjonen detaljer som er nødvendige for kvalitetssikring av arbeidet.

En P-innstillingsmodus gjør det mulig å sikre jobben ved å redusere risikoen for menneskelig feil når det gjelder dreiemoment eller dreiemomentvinkel.

Høy nøyaktighet
Den batteridrevne CP86-serien gir en konstant strammehastighet på opptil 10 o/min for optimal kontroll og presisjon på opptil +/- 4 % nøyaktighet. Den høye nøyaktigheten sikrer at boltene strammes riktig og forhindrer både over- og understramming og eliminerer boltskader. Nøyaktigheten eliminerer også etterstramming av bolter og muttere, noe som sparer tid.

Nyutviklet batteri
Det nye kompakte 36 V / 2,5 Ah-batteriet gir lang brukstid. Den høye syklushastigheten på mer enn 250 sykluser per lading er nesten 50 prosent mer sammenlignet med andre verktøy i tilsvarende klasse. Batteriet har også en høy tømmekapasitet som gjør det mulig å levere riktig dreiemoment i riktig øyeblikk, hele tiden.

Telefon: +46 (0)70 863 99 50
E-post: peter.b.nilsson@cp.com

Den nye CP86 er en serie med 36 volts avanserte muttertrekkere med motstand, som består av fire modeller, er tilpasset hardt arbeid i all tungindustri og med tunge kjøretøy. Og innenfor hver modellserie finnes det også tre forskjellige varianter, hvorav to er koblet til en app for kvalitetssikring og sporing. Valget av muttertrekker avhenger av kravene som stilles i de tiltenkte oppgavene.
Peter B. Nilsson, Nordic Sales Manager i Chicago Pneumatic
Vår mest avanserte modell, CP86-CQ, er også koblet til CPLinQ-appen, men har i tillegg til C-modellen en mer strukturert back-end for kvalitetssikring, sporing og lagring av data for alle verktøyapplikasjoner og historikk. Med all tilgjengelig datainformasjon kan brukeren spare tid og redusere feilfrekvensen. I tillegg inneholder informasjonen detaljer som er nødvendige for kvalitetssikring av arbeidet.
Peter B. Nilsson, Nordic Sales Manager i Chicago Pneumatic