Den nye CP7755-serien gir deg full kontroll over kraften

– Chicago Pneumatics nye kompakte trykkluftsdrevne muttertrekkere

CP7755-serien fra Chicago Pneumatic består av fire kompakte halvtoms premium-muttertrekkere med doble hammerverk. En nyutviklet, justerbar kraftinnstilling forenkler arbeidet når man veksler mellom ulike arbeidsoppgaver eller kjøretøytyper som krever ulike tiltrekkingsmomenter. To av modellene i serien er utstyrt med selskapets nye patenterte Air Flex Mini-funksjon, en fleksibel vribar lufttilkobling.

–   Utviklingen av den nye CP7755-serien bygger på en inngående brukerundersøkelse og kombinerer en enkel og samtidig nøyaktig effektstyring med økt ergonomi og komfort, sier Peter B Nilsson, nordisk salgssjef hos Chicago Pneumatic.

En nyutviklet kraftkontroll og mekanisme gir enhåndsbetjent momentinnstilling i elleve trinn, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50 eller 100 prosent av verktøyets maksimale tiltrekkingsmoment, som er 1080 Nm. Maksimal reverserende kraft er 1300 Nm. Den praktiske innstillingen gjør det enkelt å stille inn og finjustere kraften til ulike kjøretøytyper og oppgaver. Den endelige momentverdien bør selvsagt alltid sikres med manuell momentnøkkel.

Peter B. Nilsson sier videre:

–   To av modellene, CP7755 Air Flex Mini og CP7755-2 Air Flex Mini, er utstyrt med vår nye patenterte funksjon, Air Flex Mini, en svingbar lufttilkobling som gir svært god bevegelsesfrihet og som gjør at slangen enkelt kan holdes ute av veien under arbeidet. De to andre modellene i serien har for øvrig de samme gode spesifikasjonene som disse to.

Ergonomi og komfort
CP7755-serien har flere støtabsorberende punkter, noe som gir god beskyttelse ved eventuelle støt og fall. Komponenter som motorhus i kompositt, et girhus i magnesium og en aluminiumsregulator bidrar også til å beskytte muttertrekkeren.

Komponentene bidrar også til den lave vekten på 1,93 kg, og sammen med den nye patenterte Air Flex Mini-funksjonen i håndtaket, lave vibrasjoner og et kompakt format (kun 169 millimeter lang) medvirker de til seriens fine ergonomi og komfort.

Typiske bruksområder der Chicago Pneumatics nye muttertrekkere passer perfekt, er arbeid med dekkskift på alt fra motorsykler og personbiler til pickuper og SUV-er. Og de egner seg like godt til mer krevende verksted- og veihjelpsoppgaver, arbeid med tunge lastebiler og kjøretøy som brukes innen landbruk, maritime anlegg og gruvedrift.

Lenke til YouTube CP7755

Fakta om CP7755-serien
Lufttilkobling:                             ¼-tomme

Luftforbruk:                               108 liter/minutt
Drivtapp:                                    ½-tomme
Maks. moment, tiltrekking:        1080 Nm
Maks. moment, uttrekking:        1300 Nm
Arbeidsområde moment:           80 – 575 Nm
Vibrasjonsverdi:                         7,9 – 8,5 m/s2, avhengig av modell
Vekt:                                           1,93 kg

Telefon: +46 (0)70 863 99 50
E-post: peter.b.nilsson@cp.com

Utviklingen av den nye CP7755-serien bygger på en inngående brukerundersøkelse og kombinerer en enkel og samtidig nøyaktig effektstyring med økt ergonomi og komfort.
Peter B Nilsson, nordisk salgssjef hos Chicago Pneumatic
Peter B Nilsson, nordisk salgssjef hos Chicago Pneumatic