Raskt bytte av stift med den nye pneumatiske CP74-serien

– Slipeverktøy fra Chicago Pneumatic optimaliserer produktiviteten

Chicago Pneumatic lanserer en ny serie pneumatiske slipemaskiner. Den splitter nye spindellåsen, som gjør det raskt og enkelt å bytte stift, er det som først og fremst kjennetegner den nye CP74-serien. Serien består av seks ulike ¼ tommers/seks millimeters slipemaskiner med forskjellige hoder, rette og vinklede, hvert av dem perfekt tilpasset sin spesifikke arbeidsoppgave innen for eksempel metall- og kjøretøysindustrien.

Den nye pneumatiske CP74-serien er utstyrt med en nyutviklet spindel som gjør det enklere og ikke minst raskere å bytte verktøy. Spennhylsen frigjøres ved å vri og trekke ut spindelen. Deretter brukes det en skiftenøkkel til å løsne slipestiften. Det settes en ny stift i spindelen, som deretter strammes med skiftenøkkelen, og så skyves spindelen inn og låses. Byttet går raskt og kan gjøres med én hånd. Du slipper å sette verktøyet i en skrustikke eller klemme det fast mellom knærne, nå kan du raskt og ergonomisk bytte stift uten stopp.

–     I tillegg til spindelen har den nye CP-74-serien et nytt håndtak laget av termoplastisk gummi (TPR) som sikrer et godt grep om maskinen, sier Peter B. Nilsson, nordisk salgssjef hos Chicago Pneumatic. Et robust komposittdeksel rundt motoren fungerer som en isolator og reduserer varmeoverføringen fra motoren.

Seks forskjellige hoder
Chicago Pneumacs nye serie består av fire maskiner med rette hoder i ulike lengder og to med vinklede hoder, henholdsvis 120 og 90 grader. De seks ulike hodene gjør det enkelt å velge riktig maskin når arbeidsoppgavene varierer.

–     Vår nye 74-serie erstatter den tidligere CP91-serien. I tillegg til de ovennevnte funksjonene, leverer den nye serien opptil 20 prosent mer effekt enn den forrige, sier Peter B. Nilsson. Den nye spindelen vil bli spesielt verdsatt når én og samme slipemaskinen skal utføre arbeid som krever flere verktøybytter.

De nye pneumatiske slipemaskinene har mellom 22 000 og 28 000 omdreininger per minutt, avhengig av modell. Den minste slipemaskinen i serien, CP7405, veier bare 0,5 kilo og den største veier 1,1 kilo.  Selskapets CP-74-serie tilbyr en svært god kraft-til-vekt-ytelse.

De nye slipeverktøyene fra Chicago Pneumatic passer perfekt til bl.a. sliping og bearbeiding av metall, samt fjerning av sveiseskjøter i for eksempel metallindustrien og på kjøretøyverksteder.

Peter avslutter:

–   Alle verktøyene og maskinene våre er testet svært grundig for å oppfylle ISO-kvalitetsstandardene samt de standardene for måling av ytelse, vibrasjon, støy og holdbarhet som Chicago Pneumatic krever av alle sine verktøy. Og vår nye CP74-serie er intet unntak.

Se videoen om CP74-serien fra Chicago Pneumatic

Telefon: +46 (0)70 863 99 50
E-post: peter.b.nilsson@cp.com

I tillegg til spindelen har den nye CP-74-serien et nytt håndtak laget av termoplastisk gummi (TPR) som sikrer et godt grep om maskinen. Et robust komposittdeksel rundt motoren fungerer som en isolator og reduserer varmeoverføringen fra motoren.
Peter B. Nilsson, nordisk salgssjef hos Chicago Pneumatic
Vår nye 74-serie erstatter den tidligere CP91-serien. I tillegg til de ovennevnte funksjonene, leverer den nye serien opptil 20 prosent mer effekt enn den forrige. Den nye spindelen vil bli spesielt verdsatt når én og samme slipemaskinen skal utføre arbeid som krever flere verktøybytter.
Peter B. Nilsson, nordisk salgssjef hos Chicago Pneumatic