Candidator og KPMG velger DigiPlex som datasenterpartner

DigiPlex, Nordens ledende datasenterleverandør, og it-driftselskapet Candidator har inngått en strategisk og operativ samarbeidsavtale. Candidator som var en av de første i Norge med å tilby Azure Stack, utvider nå sin datasenterkapasitet til DigiPlex’ senter på Rosenholm utenfor Oslo.

- Våre kunder stiller strenge krav til både sikkerhet, stabilitet, miljøvennlighet og hastighet. Da KPMG besluttet å gå over til Azure Stack-teknologi og valgte oss som leverandør, ble vi sammen enige om at DigiPlex ville være den beste datasenterpartneren. Samtidig gir vi også andre kunder mulighet til å få sine It-leveranser fra DigiPlex’ topp moderne og miljøvennlige datasenter på Rosenholm, sier Lars Vaagen Solbakken, daglig leder i Candidator Norge.

- For oss var det en forutsetning da vi valgte Candidator og Azure Stack-teknologien at våre systemer ble driftet i et trygt og miljøvennlig datasenter, og sammen med Candidator landet vi på DigiPlex som samarbeidspartner. Vi skal være best i vårt marked og da må vi velge de beste leverandørene til å støtte oss digitalt, sier Dag Kjetil Jørgensen CIO i KPMG.

- Vi ser det som en tillitserklæring at Candidator og KPMG velger oss som sin datasenterleverandør, og gleder oss til å ønske dem velkommen til Rosenholm. DigiPlex har investert mye i å gjøre våre datasentere til de sikreste, mest stabile og ikke minst mest miljøvennlige i markedet, og Candidators og KPMGs valg av oss bekrefter at vi har lykkes, sier CEO i DigiPlex, Gisle M. Eckhoff.

Candidator har utvidet sin hybride driftsplattform til også å kunne levere sømløst på Azure Stack, og opplever stor interesse i markedet for sine selvbetjente løsninger som gir kundene full kontroll på egne data. Disse kundene vil i tillegg nyte godt av alle fordelene ved å ha løsningene plassert i DigiPlex’ datasentere. Kunden kan da hente ut det beste av to verdener. De slipper å drifte sine egne datasentere og får en kostnadseffektiv løsning, samtidig som sikkerheten blir ivaretatt.

DigiPlex designer, bygger og driver datasentere i Norden. DigiPlex spesialiserer seg på å levere spesialtilpassede, sikre og svært driftsstabile IT-miljøer med den høyest mulige tilgjengeligheten. Både private og offentlige organisasjoner, inkludert sikkerhetssensitive kunder innen offentlig sektor og finans, har vist DigiPlex tillit ved å la dem huse sine datasenterløsninger. Alle DigiPlex sine datasentere får energi fra bærekraftige energikilder. Les mer på: www.digiplex.com

Våre kunder stiller strenge krav til både sikkerhet, stabilitet, miljøvennlighet og hastighet. Da KPMG besluttet å gå over til Azure Stack-teknologi og valgte oss som leverandør, ble vi sammen enige om at DigiPlex ville være den beste datasenterpartneren. Samtidig gir vi også andre kunder mulighet til å få sine It-leveranser fra DigiPlex’ topp moderne og miljøvennlige datasenter på Rosenholm.
Lars Vaagen Solbakken, daglig leder i Candidator Norge
For oss var det en forutsetning da vi valgte Candidator og Azure Stack-teknologien at våre systemer ble driftet i et trygt og miljøvennlig datasenter, og sammen med Candidator landet vi på DigiPlex som samarbeidspartner. Vi skal være best i vårt marked og da må vi velge de beste leverandørene til å støtte oss digitalt.
Dag Kjetil Jørgensen CIO i KPMG
Vi ser det som en tillitserklæring at Candidator og KPMG velger oss som sin datasenterleverandør, og gleder oss til å ønske dem velkommen til Rosenholm. DigiPlex har investert mye i å gjøre våre datasentere til de sikreste, mest stabile og ikke minst mest miljøvennlige i markedet, og Candidators og KPMGs valg av oss bekrefter at vi har lykkes.
CEO i DigiPlex, Gisle M. Eckhoff