DigiPlex er nå det mest kjente datasenterselskapet i Norge og Sverige

DigiPlex er nå den mest kjente leverandøren av datasentre både i Norge og Sverige. Det er konklusjonen i en undersøkelse gjennomført av IDG Connect blant 300 beslutningstakere i de to landene. Beslutningstakerne var enten konsernsjef, finansdirektør eller CIO, og kjennskapen til DigiPlex ligger i Norge på 50 prosent og har i Sverige gått fra 12 prosent i 2016 til 56 prosent i år. Det er første gang målingen gjøres i Norge.

- Den raske globale digitaliseringen betyr at valget av datasentre er blitt et sentralt tema på ledelsesnivå i bedrifter og organisasjoner. DigiPlex vil skape verdi for sine kunder gjennom bedre energieffektivitet og sikkerhet, kombinert med redusert miljøbelastning. Dette er avgjørende faktorer ved valg av datasenter. Det er derfor positivt at bevisstheten om vår merkevare er styrket i takt med våre fremskritt innen innovasjon og tempoet i veksten for selskapet generelt, sier Gisle M. Eckhoff, administrerende direktør i DigiPlex.

Kundetilstrømning gjennom innovasjon og økt synlighet

Det siste året har DigiPlex fått tillit fra flere viktige kunder som City Network, Amazon Web Services, Verisec, Telia og NexGen Networks. I løpet av året utvidet selskapet to av datasentrene i Oslo, og gikk inn på det danske markedet med oppkjøpet av Telias datasenter i sentrale København.

- DigiPlex har de siste årene gjort en uvanlig rask reise, fra relativt ukjent til det mest kjente merket for datasentre blant nordiske beslutningstakere. Forklaringen er sannsynligvis deres intensive og innovative markedsføring og kommunikasjonsarbeid som klart støtter opp under en god forretningsidé, sier Dario Nazemson, Business Director i IDG.

- Innovasjon er hjertet i DigiPlex’ bedriftskultur, og jeg er svært stolt av våre engasjerte medarbeiders innovative tenkning og effektive markedsførings- og kommunikasjonsinitiativer. Å bygge en sterk nordisk merkevare er en del av vår vekststrategi, og vi ser at det gir klare resultater i form av merkekjennskap i bransjen, men det er særlig tydelig i vår salgskanal, hvor vi ser en direkte kobling til tilstrømningen av nye kunder, sier Fredrik Jansson, leder for strategi, markedsføring og kommunikasjon i DigiPlex.

Tidligere i år ble Fredrik Jansson kåret til "Marketer of the Year" av Datacloud Europe Awards.

DigiPlex designer, bygger og driver datasentere i Norden. DigiPlex spesialiserer seg på å levere spesialtilpassede, sikre og svært driftsstabile IT-miljøer med den høyest mulige tilgjengeligheten. Både private og offentlige organisasjoner, inkludert sikkerhetssensitive kunder innen offentlig sektor og finans, har vist DigiPlex tillit ved å la dem huse sine datasenterløsninger. Alle DigiPlex sine datasentere får energi fra bærekraftige energikilder. Les mer på: www.digiplex.com

Den raske globale digitaliseringen betyr at valget av datasentre er blitt et sentralt tema på ledelsesnivå i bedrifter og organisasjoner. DigiPlex vil skape verdi for sine kunder gjennom bedre energieffektivitet og sikkerhet, kombinert med redusert miljøbelastning. Dette er avgjørende faktorer ved valg av datasenter. Det er derfor positivt at bevisstheten om vår merkevare er styrket i takt med våre fremskritt innen innovasjon og tempoet i veksten for selskapet generelt.
Gisle M. Eckhoff, administrerende direktør i DigiPlex
DigiPlex har de siste årene gjort en uvanlig rask reise, fra relativt ukjent til det mest kjente merket for datasentre blant nordiske beslutningstakere. Forklaringen er sannsynligvis deres intensive og innovative markedsføring og kommunikasjonsarbeid som klart støtter opp under en god forretningsidé.
Dario Nazemson, Business Director i IDG
Innovasjon er hjertet i DigiPlex’ bedriftskultur, og jeg er svært stolt av våre engasjerte medarbeiders innovative tenkning og effektive markedsførings- og kommunikasjonsinitiativer. Å bygge en sterk nordisk merkevare er en del av vår vekststrategi, og vi ser at det gir klare resultater i form av merkekjennskap i bransjen, men det er særlig tydelig i vår salgskanal, hvor vi ser en direkte kobling til tilstrømningen av nye kunder.
Fredrik Jansson, leder for strategi, markedsføring og kommunikasjon i DigiPlex