DigiPlex inngår samarbeid med Megaport for å tilby utvidet skytilknytning over Norden

OSLO, Norge - 27 juni 2019 - DigiPlex, Nordens ledende leverandør av innovative, bærekraftige og sikre datasentre, inngår samarbeid med Megaport Limited (ASX: MP1) ("Megaport"), en av verdens ledende leverandører av Network as a Service (NaaS). Samarbeidet vil gi DigiPlex’ kunder direkte, sikker og umiddelbar tilgang til et globalt økosystem av over 300 tjenesteleverandører, inkludert dominerende skyleverandører (CSPer) som Microsoft Azure, Amazon Web Services (AWS), Google Cloud Platform og Oracle Cloud.

Samarbeidet inngås i etterkant av lanseringen av DigiPlex’ Nordic Connect Platform, som knytter sammen DigiPlex’ hoveddatasentre i Sweden, Norway and Denmark, og bidrar til ytterligere å styrke alternativer for sky-tilknytning for DigiPlex’ kunder. DigiPlex’ datasenter på Ulven i Oslo tilbyr allerede den første norske utplasseringen av Amazon Web Services (AWS) Direct Connect, en tjeneste som gjør det enkelt å etablere en dedikert nettverkstilknytning til AWS.

"Våre kunder videreutvikler sine sky-strategier kontinuerlig, og det krever stadig raskere, sikrere og problemfri tilgang til et bredest mulig spekter av ledende sky-leverandører, som for eksempel Microsoft, AWS, Google, Alibaba og andre”, sier Gisle M. Eckhoff, adm. dir. i DigiPlex. "Gjennom vårt partnerskap med Megaport utvider vi sky-tilbudet vårt betydelig. Vi gir med dette kundene våre flere muligheter til å velge nye strategier, inkludert multi-sky og hybrid-sky, og de kan dra nytte av markedets beste løsninger og rask distribusjon for å få maksimal effekt, fleksibel levering og forenklet sky-administrasjon."

"I likhet med DigiPlex har vi forpliktet oss til å levere førsteklasses og fleksible løsninger", sier Peter Hase, CCO i Megaport. "Våre on-demand-løsninger for skytilknytning muliggjør optimale nettverksstrategier, samtidig som kompleksiteten og distribusjonstiden reduseres. Megaport Cloud Router muliggjør sky-til-sky-tilkoblinger som støtter multi-sky-løsninger med høy ytelse. Dette spennende partnerskapet med DigiPlex gjør det mulig for Megaport å støtte den økende utbredelsen av skyttjenester i Norden, og gir våre kunder ytterligere datasenter-alternativer."

For mer informasjon fra DigiPlex, kontakt:

Elisabeth Lennhede, Head of Communications, DigiPlex

elisabeth.lennhede@digiplex.com, +46 70 33 22 705

For mer informasjon fra Megaport, kontakt:

Rachel Shatz-Karbo, Communications for Megaport

megaport@karbocom.com, +1 650 270 1097

Om DigiPlex

Om Megaport

Megaport er verdens ledende leverandør av Elastic Interconnection-tjenester. Ved hjelp av Software Defined Networking (SDN), gjør selskapets globale plattform det mulig for kunder raskt å koble sitt nettverk til andre tjenester i hele Megaport-nettverket. Tjenestene kan styres direkte av kundene via mobile enheter, PC eller vår åpne API. Megaport forbinder over 1350 kunder i over 465 aktiverte datasentre globalt. Megaport er en Alibaba Cloud Technology Partner, Oracle Cloud Partner, AWS Technology Partner, AWS Networking Competency Partner, Microsoft Azure ExpressRoute Partner, Google Cloud Interconnect Partner, IBM Direct Link Cloud Exchange og Salesforce Express Connect Partner.

For mer informasjon om Megaport, besøk www.megaport.com.

Våre kunder videreutvikler sine sky-strategier kontinuerlig, og det krever stadig raskere, sikrere og problemfri tilgang til et bredest mulig spekter av ledende sky-leverandører, som for eksempel Microsoft, AWS, Google, Alibaba og andre. Gjennom vårt partnerskap med Megaport utvider vi sky-tilbudet vårt betydelig. Vi gir med dette kundene våre flere muligheter til å velge nye strategier, inkludert multi-sky og hybrid-sky, og de kan dra nytte av markedets beste løsninger og rask distribusjon for å få maksimal effekt, fleksibel levering og forenklet sky-administrasjon.
Gisle M. Eckhoff, adm. dir. i DigiPlex
I likhet med DigiPlex har vi forpliktet oss til å levere førsteklasses og fleksible løsninger. Våre on-demand-løsninger for skytilknytning muliggjør optimale nettverksstrategier, samtidig som kompleksiteten og distribusjonstiden reduseres. Megaport Cloud Router muliggjør sky-til-sky-tilkoblinger som støtter multi-sky-løsninger med høy ytelse. Dette spennende partnerskapet med DigiPlex gjør det mulig for Megaport å støtte den økende utbredelsen av skyttjenester i Norden, og gir våre kunder ytterligere datasenter-alternativer.
Peter Hase, CCO i Megaport