DigiPlex lanserer datasenter- og kolokasjons-sjekkliste

Veiledning utarbeidet for å hjelpe bedrifter til å unngå å gå glipp av kritiske faktorer i sine langsiktige forretningsstrategier.

Oslo, 22. august 2019 – DigiPlex har i dag lansert en detaljert og oversiktlig veiledning for bedrifter i alle størrelser som ønsker å oppgradere sine datasenterstrategier. Leverandøren av innovative, sikre og bærekraftige kolokasjons- og datasenterløsninger gir ut denne veiledningen for å adressere 10 kritiske områder der et gap i kunnskap kan ha betydelig innvirkning på beslutningsprosesser for datasenterløsninger - og virksomheten forøvrig.

“Ifølge IDC er 65 prosent av europeiske toppledere under betydelig press for å levere en vellykket strategi for digital transformasjon for å bli en digital virksomhet. Datasenteret er kjernen i denne utfordringen, som en kritisk strategisk bekymring og mulighet for å oppnå konkurransefortrinn og bærekraft”, sier Gisle M. Eckhoff, CEO i DigiPlex. “Datasentre kan eies og drives på mange måter, og det har aldri vært et viktigere tidspunkt å gjennomgå og vurdere hvilke alternativer som er best for din virksomhet”.

Last ned en gratis utgave av DigiPlex Whitepaper

I dette nedlastbare whitepaperet har DigiPlex satt sammen en sjekkliste som dekker de 10 mest kritiske hensynene å ta hensyn til ved valg av datasenter- og kolokasjonstjenester. Disse punktene er nøye utvalgt som de viktigste på veien mot suksess i en digital verden som stadig utvikler seg.

I whitepaperet utforsker DigiPlex:

• Alternativer til å drive ditt eget datasenter og forskjellige nivåer av involvering som kreves.
  • Hvordan et fokus på bærekraft kan styrke bunnlinjen og merkevaren din.
  • Hvorfor motstandskraft mot fysiske trusler er like kritisk som beskyttelse mot digitale trusler.
  • Hvordan det å møte krav til fremragende ytelse og kundeopplevelse kan løses gjennom riktig kolokasjons-partnerskap.

“Uansett bransje, ditt nåværende nivå av digitalisering eller hvordan du for tiden huser og administrerer dataene som er nødvendige for å drive virksomheten din, er det en forutsetning for fremtidig suksess at du tar en kritisk og ærlig titt på dine datasenterbehov og de mulighetene som eksisterer. Gartner spår at innen 2025 vil 80 prosent av alle virksomheter migrere helt bort fra lokale datasentre, et stort sprang fra de 10 prosentene som hadde gjort dette i 2018. Denne trenden er bare et uunngåelig resultatet av migrasjonen av databehandling til kolokasjons-datasentre, ekstern hosting og skyen, noe som resulterer i nedleggelse av tradisjonelle lokale datasentre”, utdyper Gisle M. Eckhoff.

“Ved å legge en så viktig del av virksomheten i hendene på en profesjonell partner, kan du frigjøre kapital og verdifulle ressurser innen innovasjon og arealutnyttelse. Det høye servicenivået du kan sikre deg med riktig leverandør, lar deg øke fokuset på kjernevirksomheten og fremtiden”, avslutter Gisle M. Eckhoff.

10 ting å ta hensyn til ved valg av datasenter- eller kolokasjonsløsninger:
  1. Høy pålitelighet - viktigheten av beliggenhet, design og driftsoppsett
  2. Evne til å frigjøre investeringsbudsjett til innovasjon - et spørsmål om å overleve
  3. Forutsigbare driftskostnader - verdien av forutsigbarhet
  4. Andelen av sertifisert fornybar strøm som brukes - tick the box
  5. Høy energieffektivitet - behovet for å være bærekraftig
  6. Effektiv varmegjenvinning - innovasjon med mange fordeler
  7. Høyt nivå av fysisk sikkerhet - forhindre, oppdage og forsinke
  8. Nærhet til sluttbrukere - nye krav til høy ytelse
  9. Riktig tilknytning - behovene er ubegrensede
  10. Et relevant datasenter-økosystem - samtrafikk er nøkkelen

Ifølge IDC er 65 prosent av europeiske toppledere under betydelig press for å levere en vellykket strategi for digital transformasjon for å bli en digital virksomhet. Datasenteret er kjernen i denne utfordringen, som en kritisk strategisk bekymring og mulighet for å oppnå konkurransefortrinn og bærekraft. Datasentre kan eies og drives på mange måter, og det har aldri vært et viktigere tidspunkt å gjennomgå og vurdere hvilke alternativer som er best for din virksomhet.
Gisle M. Eckhoff, CEO i DigiPlex
Uansett bransje, ditt nåværende nivå av digitalisering eller hvordan du for tiden huser og administrerer dataene som er nødvendige for å drive virksomheten din, er det en forutsetning for fremtidig suksess at du tar en kritisk og ærlig titt på dine datasenterbehov og de mulighetene som eksisterer. Gartner spår at innen 2025 vil 80 prosent av alle virksomheter migrere helt bort fra lokale datasentre, et stort sprang fra de 10 prosentene som hadde gjort dette i 2018. Denne trenden er bare et uunngåelig resultatet av migrasjonen av databehandling til kolokasjons-datasentre, ekstern hosting og skyen, noe som resulterer i nedleggelse av tradisjonelle lokale datasentre.
Gisle M. Eckhoff, CEO i DigiPlex
Ved å legge en så viktig del av virksomheten i hendene på en profesjonell partner, kan du frigjøre kapital og verdifulle ressurser innen innovasjon og arealutnyttelse. Det høye servicenivået du kan sikre deg med riktig leverandør, lar deg øke fokuset på kjernevirksomheten og fremtiden.