DigiPlex lanserer Nordic Connect Platform

Oslo, 4 april 2019 - DigiPlex, nordisk markedsleder innen innovative, bærekraftige og sikre datasentre, lanserer Nordic Connect Platform og knytter dermed sammen selskapets hoveddatasentre i Norge, Sverige og Danmark til ett unikt nordisk datasenterøkosystem.

“DigiPlex har et tett samarbeid med bedrifter, operatører, internet exchanges og sky-leverandører, gjennom å levere de mest effektive, bærekraftige og sikre datasentrene”, sier Gisle M. Eckhoff, konsernsjef i DigiPlex. "Vår Nordic Connect Platform gjør det mulig for våre kunder å benytte dette økosystemet til å utvide sin virksomhet i Norden, komme nærmere The Edge, og utnytte raskere og sikrere ruter til skyen - med færre lag av kompleksitet og kostnader”.

Sammenkobling av det nordiske økosystemet

DigiPlex’ fem nordiske datasentre er hjemsted for mange av regionens mest kjente og mest sammenknyttete virksomheter. Gjennom DigiPlex Nordic Connect-plattformen kan bedrifter som ønsker å koble seg til samarbeidspartnere over landegrenser, samarbeide like enkelt som om de hadde servere ved siden av hverandre i samme datasenter. Plattformen tilbyr også tilgang til mange carriers og internet exchanges som utvider rekkevidde til nettverk over hele verden.

Utvider sky-tilgangen

DigiPlex Nordic Connect Platform muliggjør også effektive ruter til sikre, dedikerte og private forbindelser som er avgjørende for bedrifter som opererer i skyen. DigiPlex tilbyr tilkobling til alle store skyleverandører og Network Service Providers, inkludert det første norske tilknytningspunktet til AWS Direct Connect gjennom sitt datasenter på Ulven i Oslo.

Nærmere The Edge

Nordic Connect Platform er også designet for å hjelpe DigiPlex’ kunder som ønsker å utvide til andre land eller å komme inn på det nordiske markedet via en enkelt datasenterleverandør. Med fem nordiske datasentre tilbyr DigiPlex en unik blanding av mulige Edge- tilknytningspunkter i en eller flere av hovedstadsområdene; Oslo, Stockholm og København. Dette gjør det mulig for kundene å møte krav til for eksempel latency eller lokale bestemmelser som GDPR.

Nordic Connect

DigiPlex har et tett samarbeid med bedrifter, operatører, internet exchanges og sky-leverandører, gjennom å levere de mest effektive, bærekraftige og sikre datasentrene.
Gisle M. Eckhoff, konsernsjef i DigiPlex
Vår Nordic Connect Platform gjør det mulig for våre kunder å benytte dette økosystemet til å utvide sin virksomhet i Norden, komme nærmere The Edge, og utnytte raskere og sikrere ruter til skyen - med færre lag av kompleksitet og kostnader.
Gisle M. Eckhoff, konsernsjef i DigiPlex