DigiPlex noterer tidenes største nordiske datasenter-obligasjon på Oslo Børs

Oslo, 22. oktober 2019 – DigiPlex, Nordens ledende leverandør av innovative, bærekraftige og sikre datasentre, utstedte et betydelig overtegnet obligasjonslån på NOK 1,8 milliarder i april. I dag ble obligasjonen notert på Oslo Børs.

«Den sterke investorinteressen, betydelig overtegning og den sunne handelsutviklingen i obligasjonen etter utstedelsen bekrefter den solide kreditthistorikken og meritlisten som DigiPlex har bygget over nesten to tiår med drift. Markedet er helt klart mottakelig for lønnsom vekst, høy kundelojalitet, en ledende markedsposisjon og et ledelsesteam med høy kvalitet, så vi vil fortsette å vurdere fremtidige finansieringsalternativer for å fortsette veksten», sier Byrne Murphy, deleier og styreleder i DigiPlex.

«Vi ser et utrolig vekstpotensial i Norden drevet av både internasjonal etterspørsel og nordiske virksomheter som flytter sin digitale infrastruktur fra lokale løsninger til kombinasjoner av colocation og skytjenester. DigiPlex er veldig godt posisjonert for å fange opp disse spennende markedsmulighetene», sier Gisle M. Eckhoff, CEO i DigiPlex.

Obligasjonsutstedelsen kommer i kjølvannet av en rekke initiativer tatt av DigiPlex for å styrke sin posisjon som nordisk markedsleder. DigiPlex annonserte nylig etableringen av to nye datasentre i Norge for å møte internasjonal etterspørsel etter kostnadseffektiv og miljøvennlig datasenterkapasitet i Norden. Tidligere i år lanserte DigiPlex sin Nordic Connect Platform, som kombinerer selskapets datasentre i Norge, Sverige og Danmark, for å etablere et unikt økosystem på tvers av grensene. Dette kom i etterkant av ekspansjonen i 2018 hvor DigiPlex utvidet to av sine datasentre i Oslo, og gikk inn i det danske markedet gjennom oppkjøpet av Telia data center i sentrum av København. Nylig har DigiPlex signert avtaler med en rekke nye kunder, inkludert Microsoft, AWS, Iver (tidligere kjent som Candidator), og NetNordic. Investeringer i innovasjon, bærekraftige løsninger og en transformasjon av merkevaren har ført til at DigiPlex har vunnet en rekke utmerkelser, inkludert "Best Data Centre Energy Solution", "Data Center Operations Team of the Year - Colo + Cloud", og den prestisjefylte "Renewable Energy Technology of the Year". DigiPlex er den mest anerkjente datasenterleverandøren blant nordiske toppledere, og sertifisert som et `Great Place to Work'.