DigiPlex øker salgsstyrken i Norge, Sverige og Danmark

Oslo, 9. mai 2019 - DigiPlex fortsetter å investere i Norden, og har ansatt flere ledende salgsprofiler i Norge, Sverige og Danmark. Anders E. Hansen begynte som ny salgsdirektør i Danmark 1. mars, og HR- og finansområdet er styrket gjennom flere nyrekrutteringer. Rekrutteringen er del av DigiPlex’ klare ambisjon om å bli markedsleder også i Danmark, og på den måten ytterligere konsolidere sin ledende posisjon i den nordiske regionen.

DigiPlex etablerte seg i Danmark i mai 2018 gjennom et datasenter sentralt i København. Rekrutteringen av Anders E. Hansen som salgsdirektør i Danmark er dermed en viktig del den fortsatte ekspansjonen i Norden.

“En viktig komponent i DigiPlex suksess er å arbeide svært tett mot markedet og tilrettelegge for hver enkelt kundes spesielle behov. Nå tar vi neste skritt for å møte kunder i Danmark med full styrke. Vi har et tydelig vekstmål og vi arbeider aktivt med å etablere ytterligere datasentre i Danmark”, sier Gisle M. Eckhoff, adm. dir. i DigiPlex.

Anders E. Hansen startet i DigiPlex 1. mars og kom fra stillingen som Network & Security Business Manager hos Ezenta, og før dette hadde han en rekke seniorposisjoner, blant annet hos oppstartsselskapet Zibrawireless, Teracom og TDC i Denmark.

Nylig har også to andre salgsledere sluttet seg til DigiPlex:

• Rickard Hilmersson, Nordic Sales Manager med arbeidssted i Sverige, tidligere Equinix og TelecityGroup
  • Joachim Kauppi, International Sales Director med arbeidssted i Norge, tidligere Equinix og TelecityGroup.

“Vi er svært fornøyde med å ha lykkes i å rekruttere disse dyktige menneskene. Nå er vi enda mer offensive i markedet og tilbyr ledende datasenter-løsninger innen innovasjon, bærekraft og sikkerhet til stadig flere kunder i Norden. Dessuten er det en bekreftelse på at vi er en attraktiv arbeidsgiver”, sier Gisle M. Eckhoff. “DigiPlex har alltid tatt mål av seg til å være den mest ettertraktede merkevaren innen datasentre, ikke bare blant kundene, men også blant våre ansatte og potensielle ansatte. Vi er også kåret til The Nordic region’s leading brand og er sertifisert som A Great Place To Work®,” konkluderer Gisle M. Eckhoff.

More news from DigiPlex

En viktig komponent i DigiPlex suksess er å arbeide svært tett mot markedet og tilrettelegge for hver enkelt kundes spesielle behov. Nå tar vi neste skritt for å møte kunder i Danmark med full styrke. Vi har et tydelig vekstmål og vi arbeider aktivt med å etablere ytterligere datasentre i Danmark.
Gisle M. Eckhoff, adm. dir. i DigiPlex
Vi er svært fornøyde med å ha lykkes i å rekruttere disse dyktige menneskene. Nå er vi enda mer offensive i markedet og tilbyr ledende datasenter-løsninger innen innovasjon, bærekraft og sikkerhet til stadig flere kunder i Norden. Dessuten er det en bekreftelse på at vi er en attraktiv arbeidsgiver”, sier Gisle M. Eckhoff. “DigiPlex har alltid tatt mål av seg til å være den mest ettertraktede merkevaren innen datasentre, ikke bare blant kundene, men også blant våre ansatte og potensielle ansatte. Vi er også kåret til The Nordic region’s leading brand og er sertifisert som A Great Place To Work®.
Gisle M. Eckhoff, adm. dir. i DigiPlex