DigiPlex sertifisert av Great Place to Work®

OSLO, 20 december 2018 DigiPlex, Nordens ledende datasenterleverandør, er stolt av å kunngjøre at selskapet har oppnådd den prestisjetunge ‘great place to work’ -sertifiseringen, ifølge 2018 Great Place to Work®-undersøkelsen.

Det er første gang DigiPlex deltar i undersøkelsen, og sertifisering ble oppnådd på første forsøk takket være karakterene fra DigiPlex’ ansatte. Svarene ble rangert basert på en rekke beregninger og viste at hele 93 % av de ansatte kunne bekrefte at de følte at DigiPlex virkelig er et ‘godt sted å jobbe‘. Disse resultatene plasserer DigiPlex ikke bare fremst i sin bransje, men også godt over det nasjonale gjennomsnittet for 2018 (76%).

"DigiPlex har alltid hatt som mål å være den mest attraktive merkevaren innen datasentre, ikke bare hos våre kunder, men også hos våre ansatte og potensielle ansatte. Menneskene i DigiPlex er avgjørende for vår suksess og ledende posisjon i et svært konkurransepreget globalt marked. Det er spesielt gledelig å registrere hvor stolte våre ansatte er av å jobbe i DigiPlex. Det er godt å se at vår visjon om å være de mest innovative, bærekraftige og sikre datasentrene er noe hele vårt selskap er så ivrige etter å bidra til," sier DigiPlex CEO Gisle M. Eckhoff.

Great Place to Work-sertifisering er en globalt anerkjent standard for arbeidsplasser med sterk ytelses- og tillitskultur. Etter å ha besvart undersøkelsen, som dekket et vidt spekter av indikatorer, var det klart at DigiPlex-ansatte var stolte av å fortelle andre at de jobbet i selskapet (92%) og følte at de utgjorde en forskjell i selskapet (87%). Begge resultatene ligger godt over den nasjonale standarden (henholdsvis 71% og 73%). For å tilfredsstille kravene for sertifisering må resultatene ligge over 70% i samtlige kategorier.

"Vi var veldig glade for å ønske DigiPlex velkommen til å bli sertifisert som et ’Great Place to Work’. Gjennom hele undersøkelsen ble det klart for oss hvor mye DigiPlex verdsetter sine ansatte, og hvordan tillit og ansvar på alle nivåer har hjulpet samtlige i virksomheten til å være stolte av sitt bidrag til selskapets visjon. Dette er noen av de viktigste egenskapene vi kjenner til som gjør et selskap et godt sted å jobbe," sier Jannik Krohn Falck, administrerende direktør, Great Place to Work

"Vi snakker ofte om hvordan innovasjon og målbevisst forbedring er kjernen i vår virksomhets DNA. Vi føler at den beste måten man kan være tro mot denne er å tilby våre utrolige ansatte et spennende og sjenerøst arbeidsmiljø der de kan blomstre. Å oppnå denne sertifiseringen er et stolt øyeblikk for selskapet og føyer seg inn i våre planer for fremtidig forretningsvekst og kontinuerlig investering i våre ansattes utvikling," konkluderte Haakon Holm-Knapstad, HR-sjef i DigiPlex.

DigiPlex designer, bygger og driver datasentere i Norden. DigiPlex spesialiserer seg på å levere spesialtilpassede, sikre og svært driftsstabile IT-miljøer med den høyest mulige tilgjengeligheten. Både private og offentlige organisasjoner, inkludert sikkerhetssensitive kunder innen offentlig sektor og finans, har vist DigiPlex tillit ved å la dem huse sine datasenterløsninger. Alle DigiPlex sine datasentere får energi fra bærekraftige energikilder. Les mer på: www.digiplex.com

DigiPlex har alltid hatt som mål å være den mest attraktive merkevaren innen datasentre, ikke bare hos våre kunder, men også hos våre ansatte og potensielle ansatte. Menneskene i DigiPlex er avgjørende for vår suksess og ledende posisjon i et svært konkurransepreget globalt marked. Det er spesielt gledelig å registrere hvor stolte våre ansatte er av å jobbe i DigiPlex. Det er godt å se at vår visjon om å være de mest innovative, bærekraftige og sikre datasentrene er noe hele vårt selskap er så ivrige etter å bidra til.
DigiPlex CEO Gisle M. Eckhoff
Vi var veldig glade for å ønske DigiPlex velkommen til å bli sertifisert som et ’Great Place to Work’. Gjennom hele undersøkelsen ble det klart for oss hvor mye DigiPlex verdsetter sine ansatte, og hvordan tillit og ansvar på alle nivåer har hjulpet samtlige i virksomheten til å være stolte av sitt bidrag til selskapets visjon. Dette er noen av de viktigste egenskapene vi kjenner til som gjør et selskap et godt sted å jobbe.
Jannik Krohn Falck, administrerende direktør, Great Place to Work
Vi snakker ofte om hvordan innovasjon og målbevisst forbedring er kjernen i vår virksomhets DNA. Vi føler at den beste måten man kan være tro mot denne er å tilby våre utrolige ansatte et spennende og sjenerøst arbeidsmiljø der de kan blomstre. Å oppnå denne sertifiseringen er et stolt øyeblikk for selskapet og føyer seg inn i våre planer for fremtidig forretningsvekst og kontinuerlig investering i våre ansattes utvikling.
Haakon Holm-Knapstad, HR-sjef i DigiPlex