DigiPlex skal levere Microsoft Azure ExpressRoute i Norden

Oslo, Norge, 19. august 2019 – DigiPlex, en nordisk markedsleder innen innovative, sikre og bærekraftige datasentre, har annonsert at selskapet vil levere Microsoft Azure ExpressRoute i det nordiske markedet, og dermed tilby nordiske og internasjonale kunder direkte og sikker hybrid-sky-tilgang gjennom Ulven datasenter i Oslo.

Lanseringen av Azure ExpressRoute på Ulven datasenter vil skape en privat digital motorvei, som gir kundene en direkte forbindelse til Microsofts skytjenester, med neste generasjons tilknytning og raskere ytelse. I tillegg åpner dette for flere tilgangsalternativer og muligheter for implementering av hybrid-sky-løsninger.

Den nye tilknytningen styrker DigiPlex’ posisjon som en av Nordens mest tilkoblede datasenteroperatører og leverandør av valgmuligheter for lokale nordiske og internasjonale virksomheter. Samarbeidet, som kommer i kjølvannet av lanseringen av DigiPlex’s Nordic Connect Platform, som knytter sammen selskapets hoveddatasentre i Sverige, Norge og Danmark, vil ytterligere styrke valgmulighetene for skytilkobling som er tilgjengelige for DigiPlex-kunder.

DigiPlex-kunder som bruker den private gatewayen vil kunne etablere raskere og sikrere forbindelser med Azure ExpressRoute. Tilkobling via Azure ExpressRoute gir en rekke forbedringer for bedrifter, blant annet reduksjon av operasjonell risiko, forbedret ytelse, og gir også større fleksibilitet og forutsigbar ventetid (latency).

"Vi er godt fornøyd med å kunne tilby kundene direkte tilkobling til Microsoft Azure ExpressRoute", sier Gisle M. Eckhoff, administrerende direktør i DigiPlex. "Digital infrastruktur fortsetter å bevege seg fra “on-premise”-løsninger til kombinasjoner av kolokasjon og sky. For å ligge i forkant i det digitale transformasjonsløpet krever nordiske og internasjonale bedrifter stadig oftere private og sikre forbindelser til strategiske sky-leverandører som Microsoft for å sikre optimal ytelse og skalerbarhet. Hos DigiPlex har vi forpliktet oss til å levere uovertruffen service, de beste tilkoblingsmulighetene og løsninger som ivaretar endrete krav og måter å jobbe på".

Ross Ortega, Partner PM Manager – Microsoft Azure Networking hos Microsoft Corp., uttaler: "Det er utmerket å kunne bygge videre på vårt eksisterende samarbeid med DigiPlex ved å legge til nye tilkoblingsmuligheter på tvers av Norden. Vi ser frem til å hjelpe DigiPlex’ bedriftskunder å dra nytte av Microsoft Azure ExpressRoute til sine virksomhetskritiske tjenester som driftes i Azure».

DigiPlex er en ledende nordisk datasenterleverandør og er anerkjent over hele verden for innovasjon, høyt kvalitetsnivå og for å sette bransjestandard. Alle DigiPlex’ datasentre benytter energikilder som er 100% fornybare, og selskapets mest avanserte datasentre er blant grønneste og mest energieffektive i verden.

Vi er godt fornøyd med å kunne tilby kundene direkte tilkobling til Microsoft Azure ExpressRoute. Digital infrastruktur fortsetter å bevege seg fra “on-premise”-løsninger til kombinasjoner av kolokasjon og sky. For å ligge i forkant i det digitale transformasjonsløpet krever nordiske og internasjonale bedrifter stadig oftere private og sikre forbindelser til strategiske sky-leverandører som Microsoft for å sikre optimal ytelse og skalerbarhet. Hos DigiPlex har vi forpliktet oss til å levere uovertruffen service, de beste tilkoblingsmulighetene og løsninger som ivaretar endrete krav og måter å jobbe på.
Gisle M. Eckhoff, administrerende direktør i DigiPlex
Det er utmerket å kunne bygge videre på vårt eksisterende samarbeid med DigiPlex ved å legge til nye tilkoblingsmuligheter på tvers av Norden. Vi ser frem til å hjelpe DigiPlex’ bedriftskunder å dra nytte av Microsoft Azure ExpressRoute til sine virksomhetskritiske tjenester som driftes i Azure.
Ross Ortega, Partner PM Manager, Microsoft Azure Networking hos Microsoft Corp.