NetNordic konsoliderer eksisterende datasentre og velger en DigiPlex dual-site-løsning

DigiPlex, Nordens ledende datasenterleverandør, annonserer i dag at NetNordic, den raskt voksende nordiske systemintegratoren, har valgt DigiPlex til å ivareta alle selskapets datasenter-behov.

NetNordic er en nordisk systemintegrator med en bred kundeportefølje og nærmere 300 ansatte i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selskapet benytter i dag fem forskjellige datasentere i Norge, og DigiPlex vil levere en dual-site-løsning ved hjelp av datasentrene på Ulven og på Rosenholm i Oslo, hvor et av dem vil være primærsenter og det andre sekundærsenter. Dette gir maksimal trygghet og sikkerhet for NetNordics kunder.

- Vi drifter systemene til store kunder hvor stabilitet og sikkerhet er kritiske faktorer, og har derfor en dual-site-policy. DigiPlex er ledende i bransjen til å håndtere forretningskritiske data, og deres dual-site-løsning gjør dem til et naturlig valg for å gi våre kunder den kvaliteten de har behov for, sier Jarl Øverby, CEO og konsernsjef i NetNordic.

- Vi er stolte over å kunne ønske NetNordic velkommen til oss og ser frem til å støtte deres fortsatte vekst. Stadig flere virksomheter definerer stabil, sikker og miljøvennlig datahåndtering som forretningskritisk og kunder med slike høye krav passer perfekt i Digiplex’ datasentre, sier Gisle M. Eckhoff, CEO i DigiPlex.

For å sikre en sømløs overgang fra gammel til ny løsning, vil DigiPlex støtte NetNordic i planleggingen og migreringen av data fra dagens fem sentre til DigiPlex’ to sentre i Oslo-området.

DigiPlex designer, bygger og driver datasentere i Norden. DigiPlex spesialiserer seg på å levere spesialtilpassede, sikre og svært driftsstabile IT-miljøer med den høyest mulige tilgjengeligheten. Både private og offentlige organisasjoner, inkludert sikkerhetssensitive kunder innen offentlig sektor og finans, har vist DigiPlex tillit ved å la dem huse sine datasenterløsninger. Alle DigiPlex sine datasentere får energi fra bærekraftige energikilder. Les mer på: www.digiplex.com

Vi drifter systemene til store kunder hvor stabilitet og sikkerhet er kritiske faktorer, og har derfor en dual-site-policy. DigiPlex er ledende i bransjen til å håndtere forretningskritiske data, og deres dual-site-løsning gjør dem til et naturlig valg for å gi våre kunder den kvaliteten de har behov for.
Jarl Øverby, CEO og konsernsjef i NetNordic
Vi er stolte over å kunne ønske NetNordic velkommen til oss og ser frem til å støtte deres fortsatte vekst. Stadig flere virksomheter definerer stabil, sikker og miljøvennlig datahåndtering som forretningskritisk og kunder med slike høye krav passer perfekt i Digiplex’ datasentre.
Gisle M. Eckhoff, CEO i DigiPlex