Jula lanserer «Hent i varehus»

Tidligere i år startet Jula opp en helt ny netthandel.

Nå tar vi neste trinn i utviklingen av det nye konseptet, og det er «Hent i varehus».

– Å bestille på nettet og få varen direkte fra hovedlageret til et valgfritt Julavarehus for deretter å hente det er et svært populært alternativ. Det ser vi tydelig i testene våre og i tilbakemeldingene vi får fra kundene, sier Per Jacobsen, administrerende direktør.

– Vi har hele tiden sett på netthandelen som utgangspunktet for noe nytt som stadig skal videreutvikles. Gledelig nok har utviklingen av konseptet gått raskere enn planlagt, og derfor skal vi nå lansere Hent i varehus i full skala, sier Per Jacobsen.

Testene pågår for fullt i noen utvalgte Julavarehus, og planen er at alle Julas kunder skal kunne benytte det nye konseptet i midten av november.

– Det er en del av strategien vår at vi alltid skal være der kunden er, og alltid møte kunden på kundens vilkår. De som liker å bestille på nettet og deretter hente produktet i varehuset, nevner ofte to faktorer som er avgjørende for deres valg. Den ene er at man vet at produktet faktisk er i butikken, og den andre er at man slipper å lete etter det, sier Per Jacobsen.

Det nye konseptet Hent i varehus skal tas i bruk samtidig på Julas markeder i Sverige, Norge og Polen.

– Dette er et viktig strategisk trinn for oss, men det er langt fra det siste. Vi kommer til å fortsette å utvikle handelen vår slik at vi alltid kan møte våre kunders behov på best mulig måte, både i varehuset og på nettet, sier Per Jacobsen.