SMS aksjon - 3,5 mill på 24 timer

Report this content

Situasjonen etter tyfonen som herjet over Filippinene i november var og er svært alvorlig. Millioner er rammet, tusenvis av mennesker har mistet nære og kjære, mange har mistet sine hjem og levebrødet.

Røde Kors gjør en omfattende innsats i perioden etter tyfonens herjinger. Røde Kors deler ut mat, rent vann, tepper, gir medisinsk hjelp og sørger for husly.

Ved hjelp av SMS utsendelse til sine medlemmer samlet Norges Røde Kors inn 3,5 millioner kroner i løpet av 24 timer via SMS donasjoner. Mer enn 10 % av de som mottok oppfordringen om å gi 200 kroner over mobilfakturaen responderte positivt.

Etter 48 timer hadde Norges Røde Kors totalt samlet inn ca 8 millioner kroner til arbeidet i Filippinene, 4 millioner av disse kom via SMS.

SMS donasjoner fungerer sier Ellen Johnsen, ansvarlig for Innsamlinger og profilering i Norges Røde Kors. Løsningene LINK Mobility AS leverer til Norges Røde Kors er svært viktig både for å samle inn penger, ha effektiv dialog med medlemmene  samt å verve nye medlemmer. Vi er svært godt fornøyd med samarbeidet med LINK Mobility, sier Ellen Johnsen.

For mer informasjon kontakt Johan Andersen, CEO, johan.andersen@linkmobility.com, Mob: +47 90175797

Om Link Mobility

LINK Mobility har en unik posisjon som Nordens ledende leverandør av mobile tjenester som mobil betaling, mobil dialog og mobile applikasjoner for sine sammarbeidspartnere.

LINK Mobility har over femten års erfaring fra mobilteknologi og mobilrelaterte tjenester og leverer i dag høykvalitetstjenester til selskaper i hele Europa, inkludert Telenor, Netcom, TeliaSonera, Aftonbladet, mBlox, TVNorge, Eniro og Schibsted.