• MEKO/

Strategisk rekruttering til Mekonomens Groups norske datterselskap ProMeister Solutions AS

Mekonomen Group ansetter Frode Martinussen som adm dir for den norske virksomheten ProMeister Solutions AS. Selskapet utvikler tjenester og løsninger til Mekonomen Group verksteder, blant annet innom områdene kompetanseutvikling, rekruttering og forretningssystem.

ProMeister Solution har med stor suksess siden 2016 med utviklet utdanningssenteret ProMeister Academy og forretningssystemet ProMeister Business system på det norske markedet. I sammenheng med at selskapet ønsker å ytterligere satse på å utvikle tjenestetilbudet for verksteder forsterkes organisasjonen med Frode Martinussen som ny adm dir fra og med 1 sept 2019. Frode var frem til våren 2019 adm dir for Hellanor AS, og forut for det daglig leder for Bertel O Steen Asker og Bærum AS og adm dir for Mekonomen Groups datterselskap MECA Norway AS.

-       Rekrutteringen av Frode skaper nye muligheter for ProMeister til å vokse på det norske markedet. Med Frodes lange og brede erfaring kan vi med ny kraft og perspektiv utvikle både virksomhet og bransje. Vi er veldig glade for at Frode nå vender tilbake til konsernet, sier Petra Bendelin, vd ProMeister Solutions AB.

-       Jeg ser frem til å arbeide med Promeister og fortsette å utvikle nye og attraktive tjenester for bilverkstedene. Det er store   endringer i bilbransjen i Norge og spesielt i ettermarkedet ser vi at det blir behov for smarte løsninger og tjenester som ProMeister kan tilby, sier Frode Martinussen, påtroppende adm dir i ProMeister Solutions AS i Norge.

For ytterligere informasjon, kontakte:

Petra Bendelin, vd ProMeister Solutions AB
Tel: +46 (0)70 424 99 19, E-post: petra.bendelin@promeister.com

ProMeister jobber for et lønnsomt og effektivt bilverksted. Vi tilbyr produkter og tjenester til bilverksteder. Vi legger stor vekt på kurs og opplæring i moderne kjøreteknologi, for å videreutvikle dagens og fremtidens kjøretøyteknikere. Les mer på promeister.com