NCC asfalterer E16 Ålsbygda - Olum

Lese original

NCC Industry AS signerte nylig en ny, stor asfaltkontrakt for Skanska, E16 Ålsbygda - Olum.

Oppstart for veiprosjektet er våren 2020, og for NCC sin del starter asfalteringen allerede sen-sommeren 2020. Totalt skal det produseres og legges 95 000 tonn asfalt.

- Dette er et svært viktig asfaltprosjektprosjekt oss. Med vår topp moderne asfaltfabrikk på Steinskogen, vil vi kunne tilby høykvalitetsasfalt til prosjektet, sier direktør i NCC Industry, Joar Caspersen.

Veiprosjektet er en del av nye E16 Ringerike-Jevnaker. Skanska har ansvaret den ene av to entrepriser som innebærer blant annet bygging av 10,5 km med tofeltsvei.

NCC sin kontrakt innebærer 95 000 tonn asfalt, fordelt på motorvei, fylkesvei, samt drifts- og skogsbilveier. E16 er planlagt åpnet sommeren 2022.

Strenge miljøkrav

NCC har i sitt tilbud levert på Skanskas strenge miljøkrav i prosjektet. Det er gitt EPDer på alle massetyper, og NCC oppfyller miljøkravene for produksjon og utlegging i prosjektet. Det legges opp til å benytte lavtemperaturasfalten NCC Green Asphalt til en betydelig del av jobben.

-Det er viktig for oss å kunne levere på miljøkravene i dette prosjektet. All asfalt til prosjektet vil bli levert fra vår nye asfaltfabrikk på Steinskogen i Bærum. Dette er et viktig prosjekt for flere deler av organisasjonen i NCC Industry, og vi gleder oss til å gå i gang, sier områdesjef for Store prosjekter, Ole Ragnar Holte.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Tor Heimdahl, media manager NCC i Norge.
t: 95 13 06 93, e: tor.heimdahl@ncc.no

Vår visjon er å fornye bransjen og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er et av Nordens ledende selskaper innenfor bygg, infrastruktur og eiendomsutvikling, med en omsetning på 54 Mrd NOK i 2019 og nærmere 15 500 ansatte. NCC er notert på Nasdaq Stockholm.